728 x 90

بذرافشانان دادخواهی

بزرگداشت جانباختگان هواپیمای مسافربری اوکراین
بزرگداشت جانباختگان هواپیمای مسافربری اوکراین

«من هم شمعی روشن می‌کنم

برای آرزوهایی

که در پرواز هم

شمع‌آجین‌شان کردند». ــ (یک توئیت)

 

توفان دادخواهی

در سالگرد یک فاجعه ملی که هنوز سوگ و داغ آن بر جان و ضمیر بازماندگان قربانیان آن جاریست، شاهد یکی از بزرگ‌ترین دادخواهی‌ها از جانب میلیون‌ها ایرانی هستیم. پیام این همبستگی در دادخواهی این است که هدف موشک قرار دادن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران و جان باختن تمام سرنشینان آن را نباید جدای از علت تمام مشکلات و ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه ما دانست.

 

در میلیون‌ها یادداشت‌، توئیت‌، عکس و فیلمی که به‌مناسبت سالگرد سقوط دادن هواپیمای اوکراینی در شبکه‌های اینترنتی انتشار یافت، دستگاه تبلیغاتی نظام آخوندها برای لاپوشانی کشتار ۱۷۹شهروند بی‌پناه، مورد مؤاخذه و حسابرسی واقع شده است. دستگاه پروپاگاندی که بلافاصله پس از سقوط هواپیما، چه ترفندها و دروغ‌ها و هیاهوهایی که به‌کار نبرد تا مسیر روشنگری را دربارهٔ یک جنایت عمدی منحرف کند. پدافند سپاه پاسداران به شیوهٔ رایج آتش به اختیار نظام، هواپیمای مسافربری را هدف قرار داد، ولی همهٔ آمران و عاملان جنایت، بسیج شدند و ادعا کردند که «حادثه‌یی بر اثر اشکال فنی بود» !

 

قیمت سنگین شکست یک شارلاتانیسم

قیمت به شکست کشاندن شارلاتانیسم و افشای دروغ عمدی و نجومی این نظام در ماجرای هواپیمای اوکراینی، فدا شدن ۱۷۹ جان گرامی از عزیزان خانواده‌ها و مردمان در ایران و جهان است. جانهایی که هنوز پیام دادخواهیشان زنده و جاریست و به سلسله‌ای از دادخواهی‌های مردم ایران پیوسته که تا سرنگونی محتوم حاکمیت ولایت فقیه، متوقف نمی‌شوند.

 

توالی‌های روشنگر، شقه‌ها و سرگشاده‌نویسی‌ها

یادآوری می‌شود که پس از آن فاجعه و تناقض‌گویی و دروغهای پیاپی کارگزاران نظام آخوندی، هشتگ #چهل_سال_پروپاگاند، در شبکه‌های مجازی جریان افتاد؛ هشتگی که گویای نظر مردم ایران دربارهٔ تمامیت دستگاه تبلیغات دروغ‌پرداز جمهوری اسلامی آخوندی است. به‌دنبال آن هم قیام دانشجویان گر گرفت که هدف تمام شعارها و افشاگریها و روشنگریهایش، اصل ولایت و شخص جانی‌پرور آن بود. توالی این دو واقعه بعد از کشتار قیام آبان ۹۸، خامنه‌ای را حتی در اذهان خودی‌های قسم‌خوردهٔ نظام آخوندی فرو ریخت. همین وقایع افشاگر و روشنگر، موجب شقه‌های متعدد در میان باندهای حکومتی گشت و نامه‌های سرگشاده به ولی فقیه را برای نخستین بار از درون نظام رو کرد.

 

باز شدن چشم جهان بر طینتی پلشت

حکومت آخوندی در یک سال گذشته انواع ترفندها و سکوتها را ــ به‌خصوص با تحویل ندادن جعبه سیاه هواپیما ــ پیشه کرد تا پاسخگوی دادخواهی‌های بین‌المللی نشود. اما در همین یک سال، اوکراین و کانادا پی به واقعیت‌های پشت پردهٔ این ماجرا برده و طینت پلشت و دروغ‌زن این نظام را شناخته‌اند. از این رو این کشورها منشأ دروغ‌پردازی و وارونه جلوه دادن واقعیت را هدف قرار داده و بر پاسخگویی و محاکمهٔ آمران و عاملان این جنایت، به‌طور مستمر اصرار می‌ورزند. هم‌اینک نظام آخوندی تحت فشار پافشاری اوکراین و کانادا برای ارجاع این پرونده به مجامع بین‌المللی است.

 

هوشیاری ایرانیان در دادخواهی ملی

اکنون جوهر ماجرای یک جنایت بین‌المللی، تبدیل به یک دادخواهی بسا گسترده‌تر از سال قبل شده است. این رویکرد هم‌میهنان را باید یک هوشیاری ملی در قبال یک حکومت مملو از پرونده‌های جنایت دانست. هوشیاری ملی ایرانیان، منادی این فریاد ایران‌زمین علیه تمامیت جمهوری اسلامی آخوندی است که «نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم».

بازتاب میلیونی دادخواهی خون و زندگی جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی، نمودی از همبستگی مردم ایران برای حسابرسی از جزئیات جنایات حاکمیت ولایت فقیه طی ۴۲سال گذشته است. جزئیاتی شامل:

قتل‌عام مردم کردستان در تابستان ۵۸،

قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷،

قتل‌های زنجیره‌یی پاییز و زمستان ۷۷،

قتل کشیشان مسیحی در دههٔ ۷۰،

تروریسم خارج کشور با ۴۶۴مورد ترور مخالفان،

جنایات سراسری دهه۶۰،

جنایات در قیامهای ۸۸ تا ۹۶،

کشتار مجاهدین در اشرف و لیبرتی،

کشتار قیام آبان ۹۸،

تخریب متعدد خانه‌های مردم محروم و بی‌پناه،

تخریب مزار جان‌باختگان و شهیدان راه آزادی از دههٔ ۶۰ تاکنون

و نابودی هزاران خانواده بر اثر این حجم جنایت سازماندهی شده توسط خمینی و خامنه‌ای.

 

شاهدانی به‌وسعت قاره‌ها

پاسخ دادخواهی میلیون‌ها ایرانی در سالگرد یک فاجعه ملی و انسانی، این است که رژیم آخوندی به دادگاه کشانده شود و طبق قوانین و حقوق بین‌الملل، محاکمه و مجازات شود. شاهدان این دادگاه به وسعت فلات پهناور ایران و نیز میلیون‌ها خانواده در سوریه، عراق، لبنان، یمن، افغانستان و نیز بسیاری از مردمان اروپا و آمریکا هستند.

 

بذرافشانان دادخواهی

بذر دادخواهی مردم ایران، اکنون برگ‌افشان و شاخساران جنگلی شده ا‌ست که از توفانها گذشته و دیگر تطاول هیچ خزانی هماوردش نیست. میلیون‌ها ایرانی هنوز بذرافشانان دادخواهی هستند و فوج فوج به این جنگل مواج می‌پیوندند. این بذرهای ریشه‌افشان دادخواهی در خاک ایران‌زمین‌اند که در ارکان ناجمهوری پلشت و ضدبشری آخوندی، لرزهٔ سرنگونی می‌افکنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/946fd6fd-c362-4c37-ab2d-925763cd25cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات