728 x 90

بحران ایران ـ یلی که اژدهای ایران‌خوار را تعیین‌تکلیف می‌کند

یل و اژدها
یل و اژدها

 

«هراسناک‌تر از نابینایی

دیدن است؛

با دو چشم باز

که چه بر سر سرزمین‌مان می‌آید!»

(بلاگا دیمیتروا، شاعر بلغاری)

 

در روانشناسی معروف است که انسان بر هر موضوعی متمرکز شود، همه‌ٔ عوامل بیرونی و درونی ذهن بر گرد تحقق همان موضوع شکل و قوام می‌یابند. جنبهٔ‌ منفی این مصداق را باید در زمینه نابودی حرث و نسل ایران و ایرانی توسط نظام ولایت فقیه دانست. هر روز که می‌گذرد جلوه‌های تازه‌یی از دست‌اندازی این حاکمیت بر جریان معیشت و زندگی مردم ایران رو می‌آید و بارز می‌شود.

 

بحران ایران ـ ریشه‌های بحران آب و برق و معیشت 

آخرین نمونه، وضعیت برق مملکت است که بلا و مصیبت مردم شده است. آخوندها سدها را خالی کردند؛ رودها را خشکاندند؛ رودهای خالی از آب شیرین را، شوراب کرده‌اند؛ هورها به تنگی نفس افتاده‌اند؛ مزارع خوزستان را سیه‌پوش کردند؛ زاینده رود اصفهان را از خاطره‌های هزاران ساله زیبای مردم و تاریخ بیرون کشیدند و به خاک تفتیده بدلش کردند؛ سرمایه و سپرده‌های بانکی مردم را هزینهٔ‌ سوریه و یمن و حزب‌الله و موشک و... کرده و می‌کنند؛ شیرهای آب زلال و صاف مردم خوزستان را پر از گل‌ولای کرده‌اند؛ حقوق کارگران و کارمندان و معلمان و فرهنگیان و... را سال به سال نمی‌دهند و زندگی را زهر در کام خلق کرده‌اند... خط زیر فقر را هر روز بیشتر و گسترده‌تر می‌کنند، آن‌قدر که هیولای فقر به جان مردم ایران افتاده و زندگی کردن بدل به بحران معیشت گشته است... آب ایران را به کویت و عراق می‌فروشند و رودخانه و شیر آب مردم ایران را می‌خشکانند؛ برق ایران را به کشورهای دیگر می‌فروشند تا دلار درآورند که خرج سوریه و یمن و سپاه پاسداران و سرکوب و زندان و گشت و... کنند و برق خانه و زندگی مردم ایران را جیره‌بندی می‌کنند و احساس زنده بودن و زندگی کردن را از دماغ مردم ایران بیرون می‌کشند...

با این همه، در یک سوپردجالگری جدید و یک فقره افتضاح در مقابل شعور مردم ایران ـ که در فضای مجازی هم مثل بمب ترکیده است ـ بشنوید از «سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: تیم‌های مشترکی از اسراییل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف‌دزدی نیز مواجه هستیم»! این است حکمت و درایت و راه‌یابی سرداران نظام ولایت فقیه برای پاسخگویی به چرایی معضلات مبتلابه روزمره زندگی مردم ایران!

 

بحران ایران ـ روایتی که هم‌چنان باقی‌ست: یل و اژدها 

در توصیف نابودی زندگی و حرث و نسل ایران، خوب است داستانی را روایت و یادآوری کنیم که عیناً با شرایط کنونی ایران زیر سلطه‌ آخوندها مطابقت دارد. در ادبیات ایران و جهان قصه‌یی وجود دارد که برای بسیاری باید آشنا باشد: «داستان یل و اژد‌ها». اصل قصه از «آنگل کارال یی‌چف» است که احمد شاملو آن را بازسازی و تدوین نموده است: اژدهای سیری‌ناپذیری است که باغ‌ها، رودخانه، جنگل‌ها و کوه‌ها را می‌بلعد؛ سپس به روستاها، شهرها، خانه‌ها و انسانها می‌رسد. چندی نوزادان و کودکان و کهن‌سالان را سر راهش می‌گذارند؛ ولی پایانی بر این سیری‌ناپذیری و نابودی حرث و نسل متصور نیست. اژدها چندین روستا و شهر را با آدم‌هایش می‌بلعد. دیگر باید کاری می‌کردند. چندین خردمند و بزرگ شهرها و روستاها به فکر چاره‌ می‌افتند. سراغ پیر دانا و فرزانه‌یی می‌روند که در آهنگرخانه‌یی به‌کار ساخت و پرداخت فلزات بود. پیر فرزانه ۱۰۰۰جوان می‌خواهد تا از آنان یکی جوان بسازد که به یکی ضربه شمشیر به قدرت بازوی هزار جوان، کار اژدها را بسازد.

مردم فدیه و فدا می‌کنند و پیر فرزانه از هزار جوان، یکی جوان برومند به قدرت بازوی هزار جوان می‌سازد و او را با شمشیری از پولاد، روانه نبرد با اژدها می‌کند. جوان اولین ضربه مهیب و کاری شمشیر را چنان بر گردن اژدها فرود می‌آورد که توان حرکت و پاسخ را از اژدها می‌گیرد. سپس شکم اژدها را می‌شکافد. آنک مزارع، باغ‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها، شهرها، روستاها و آدمیان آزاد می‌شوند...

به‌راستی که دومینوی بحران زندگی و زنده بودن در حاکمیت ولایت فقیه، بدل به اژدهای سیری‌ناپذیری شده است که هر دم از نکبت و خراب‌آبادی سر بلند می‌کند. در این حاکمیت انگشت روی هر چه گذاشته شود، راه به نابودی حرث و نسل می‌برد.

هنوز مصیبت آب و هوای خوزستان دارد دمار از روزگار مردممان درمی‌آورد که معضل برق هم پدیده گریبانگیر این روزهای مردم شده است.

 

بحران ایران ـ علت اصلی کمبود برق 

قبل از بررسی وضعیت کنونی برق و زندگی مردم، لازم است به‌علت اصلی این وضعیت اشاره کنیم تا بشود نمونه‌های ضمیمه را درست فهم نمود. در اوضاع و احوال برق هم مثل هر موضوع و پدیده دیگری در نظام آخوندی، باز به همان جرثومه نابودکننده حرث و نسل برای حفظ حاکمیت ولایت فقیه می‌رسیم.

سایت یورو نیوز در ۱۱تیر نوشته است: «ایران در طول سال به کشورهای همسایه نظیر عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان برق صادر می‌کند». در همین زمینه خبرگزاری حکومتی فارس در ۱۳تیر نوشت: «محمدعلی فرحناکیان، مدیرکل راهبری و نظارت بر امور برق وزارت نیرو، اعلام کرد: با وجود افزایش مصرف برق در کشور، ۱۳۰۰مگاوات برق به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کنیم... صادرات برق ما اکنون زیر ۲۰میلیارد کیلووات‌ساعت است که می‌تواند تا ۳۰میلیارد کیلووات‌ساعت افزایش یابد».

این گزارشات درست مانند صدور آب به کویت و عراق می‌باشند. درست مانند صدور سرمایه و دارایی مردم ایران برای تأمین هزینهٔ‌ رقابتهای انتخاباتی در لبنان و عراق و ونزوئلا؛ درست مانند خانه‌سازی در کلمبیا و ونزوئلا و لبنان و...؛ درست مانند دزدیدن سپرده‌های بانکی مردم ایران برای خرج در سوریه و یمن و تأمین زندگی و سلاح حزب‌الشیطان لبنان و... و بسیار نمونه‌های دیگر می‌باشد.

بنابراین آنچه به زیرساخت‌ها،‌ به بنیادهای طبیعی و سرمایه و دارایی ایران برمی‌گردد، پاسخگوی نیاز مردم ایران می‌باشد؛ اما این اژدهای هفت‌سر فساد، دزدی، غارت، چپاول، اختلاس، صدور ترور و پول و سلاح توسط حاکمیت ولایت فقیه است که امان از حیات کشور ایران بریده است.

حالا این اژدها روی برق چنگ انداخته است. سایت یورو نیوز در ۱۱تیر ۹۷ نوشته است: «استانهای تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، خراسان، خوزستان، فارس، مازندران و شماری دیگر از استانهای ایران با قطعی مکرر و بدون اعلام قبلی برق مواجه شده‌اند».

 

بحران ایران ـ مردم مچ دزدان حکومتی را می‌گیرند

خبرگزاری حکومتی تسنیم در ۱۳تیر گزارش کرده است: «در پی قطعی‌های بدون اعلام قبلی برق، رکورد ۱۰۰هزار تماس شکایت با سامانه فوریت‌های قطع برق(شماره ۱۲۱) در طی یک روز و در یک استان به ثبت رسیده است».

در نمونه‌یی دیگر از مشکلات مردم، یورو نیوز در ۱۱تیر گزارش کرد: «قطعی‌های روزانه برق زندگی شخصی شهروندان و خدمات عمومی را مختل کرده است. از کار افتادن پمپ‌های آبرسانی آپارتمانها و آسانسور ساختمانها، انتقادات عمومی را در پی‌داشته است. از سوی دیگر خاموشی یخچال‌ها و وسائل سرد‌کننده در فروشگاهها موجب از بین رفتن مواد غذایی شده است... شماری از کارخانجات ایران نیز در پی قطع برق بدون اعلام قبلی تعطیل شده‌اند. محمد احمدی، فرماندار رشت، با اعتراض به وضعیت جاری گفته است: برق کارخانجات را بدون اطلاع به فرماندار قطع می‌کنند که در این‌باره رئیس اداره برق نتوانست پاسخ بنده را بدهد».

طبق معمول در پاسخ به این معضلات که حاکمیت و دولت باید پاسخگو باشد و رسیدگی کند، جمهوری آخوندی مثل همیشه با بی‌شرمی، مصرف‌کنندگان و مردم را مقصر جلوه می‌دهد و تهدید هم می‌کند: «ناصر اسکندری، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز، در واکنش به شکایات شماری از شهروندان نسبت به قطعی برق در این استان گفته است: خاموشی‌ها برنامه‌ریزی شده نیست و اگر مردم مصارف خود را کنترل و صرفه‌جویی را رعایت کنند، خاموشی نخواهیم داشت. ضمن این‌که قرار نیست در فصل تابستان احساس گرما نکرد.»! (یورو نیوز، ۱۱تیر)

 

بحران ایران ـ معرکه‌گیری و جلوه‌فروشی و لاف در تاریکی 

در این میان دست‌اندرکاران رژیم آخوندی مثل همیشه با اظهار گنده‌گویی‌های میان تهی، تلاش می‌کنند با جلوه‌گریهای حماقت‌وارشان، نعل وارونه بزنند و معرکه رشد اقتصادی و صنعتی راه بیاندازند: «معاون وزیر نیرو گفت: قیمت برق در ایران از ۱۰۰کشور جهان ارزان‌تر است... صنعت برق ایران از نظر تأسیسات نصب‌شده رتبه ۱۴ را در جهان و رتبه اول را در غرب آسیا و خاورمیانه دارا است».(خبرگزاری فارس ۱۳تیر)

روایت است شبی مردی برای سرقت از خانه‌یی، در تاریکی داشت با تیشه زیر در خانه را می‌کند. عابری هم که سارق را در تاریکی نمی‌دید، بلند بلند گفت: داری چه‌کار می‌کنی؟ سارق گفت: دارم «تار» می‌زنم! عابر گفت: پس چرا صداش نمیاد؟ سارق گفت: صداش صبح میاد!

حالا اما سرقت و گنده‌گویی‌ها و لاف‌زدنهای صنعتی و اقتصادی جماعت ولایت فقیهی در روز روشن نزد مردم ایران رو شده است و صدایش در بحران معیشت و مصیبت آب و برق و زندگی ایرانیان درآمده است.

بدون وارد شدن به جدول‌ها و اعداد و ارقام برای پاسخ به «معاون وزیر نیرو»، بهتر است جواب را از توئیت یکی از هموطنان بخوانیم. توئیت این کاربر در گزارش ۱۱تیر سایت یورو نیوز چنین آمده است: «۲ساعت با ماشین دنبال یه آب معدنی گشتم. برق قطع بود. کارت خون قطع بود. بانک قطع بود. تلفن قطع بود. کجاست اون شرکتهای دله‌دزد "دانش بنیان"‌تون؟ کو اون پارک‌های علم و فناوری‌تون؟ اون دانشمندان ماسک به دهانی که اولِ کلیپ‌های حماسی‌تون در حال انجام آزمایش‌های پیچیده‌ان، کجا رفتن؟».

 

پیران فرزانه و «یل»های کاردان

اکنون معضل برق هم به لیست بالابلند مصائب بی‌حد و شمار ناشی از روزگار حاکمیت ملایان اضافه شده است. این لیست را پایانی نیست، مگر کار را به‌دست کاردان سپرد. لیست سیاه، همان اژدهای هفت‌سر فساد و جنایت و هستی‌خوار نظام ولایت فقیه است. کاردان و ناجی هم همان «یل» خلق قهرمان ایران است تا با ضربتی به قدرت بازوی مردم ایران، میهن و ملت را خلاص و رها کند. یلی که اکنون در کانونهای شورشی و شهرهای قیام و تظاهرات و اعتراض و اعتصاب، جلوه کرده است و در کار رقم زدن سرنوشت مردم ایران‌زمین و تعیین‌تکلیف نهایی اژدهای نظام آخوندی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a63b3a0-c343-4e38-9347-b77f12d1f942"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات