728 x 90

بایدن: غنی‌سازی اورانیوم ۶۰درصد توسط رژیم ایران کمک کننده نیست

کنفرانس مطبوعاتی جو بایدن و نخست وزیر ژاپن
کنفرانس مطبوعاتی جو بایدن و نخست وزیر ژاپن

واشنگتن: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۲۷فروردین گفت طرح رژیم ایران برای غنی‌سازی اورانیوم ۶۰درصد در حالی که آمریکا و ایران مذاکرات غیرمستقیمی را در مورد برنامه اتمی تهران برگزار می‌کردند کمک کننده نبود.

رویترز نوشت: بایدن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر ژاپن که از آمریکا بازدید می‌کرد گفت: برای قضاوت در مورد نتیجه مذاکرات هنوز زود است زیرا دو طرف هنوز در حال مذاکره می‌باشند.

آسوشیتدپرس ۲۷فروردین نوشت: رژیم ایران روز جمعه غنی‌سازی اورانیوم را در بالاترین سطح تاکنون که به تولید سلاح نزدیک است آغاز کرد... یک مقام ارشد گفت در هر یکساعت تنها چند گرم گاز اورانیوم تا خلوص ۶۰٪ غنی‌سازی می‌شود...

بازرسان بین‌المللی قبلاً گفته بودند که رژیم ایران قصد دارد این کار را در سایت هسته‌یی نطنز، و نه در اعماق سالنهای زیرزمینی خود انجام دهد که در برابر حملات هوایی مقاومت دارد.

با وجود این‌که مذاکرات وین برای پیدا کردن راهی جهت بازگشت آمریکا به توافق و لغو تحریم‌های خرد کننده، این اقدام غنی‌سازی ۶۰درصدی تنش را افزایش خواهد داد.

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه ۲۷فروردین درباره اعلام اورانیوم غنی شده ۶۰درصد توسط رژیم آخوندی گفت: ما تصمیم رژیم ایران برای غنی‌سازی اورانیوم ۶۰درصد را که عملی تحریک‌آمیز است بسیار جدی می‌گیریم، چیزی که کشورهای ۱+۵ متحدانه باید آنرا رد کنند، این گامی است که هم جدیت در مذاکرات را زیر سؤال می‌برد و هم به ضرورت بازگشت به تعهدات دوجانبه آسیب می‌رساند.

سناتور باب منندز رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا روز ۲۶فروردین در جلسه استماع کمیته، در مورد بررسی نامزدی ویکتوریا نولند برای معاون وزارت‌خارجه آمریکا گفت: من اخیراً به‌جریان افتادن یک نامه دو حزبی را در حمایت از یک مسیر دیپلماتیک هدایت کردم. اما بگذارید صریح بگویم، این مسیر باید فراتر از محدوده برجام باشد. من انتظار دارم که این دولت، آنچه را که پرزیدنت و وزیر خارجه، خودشان، تأیید کرده‌اند، توافق قوی‌تر و طولانی تر را دنبال کنند. جای تعجبی نیست که رژیم ایران با دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز علیه شناورها در خلیج‌فارس و تأسیسات نظامی آمریکا در عراق، درصدد به‌دست گرفتن کنترل زمانبندی این گفتگوها است. (سایت کمیته خارجی سنا ۲۶فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/377dade2-1135-4fe2-8284-d89c87d67389"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات