728 x 90

باب منندز و لیندزی گراهام: توافق برجام با «مخالفت دو حزبی» از سوی دمکراتها و جمهوری‌خواهان روبه‌رو می‌شود

باب منندز - لیندزی گراهام
باب منندز - لیندزی گراهام

باب منندز و لیندزی گراهام دو سناتور بانفوذ دموکرات و جمهوریخواه گفتند: قول می‌دهند توافق برجام با «مخالفت دو حزبی» از سوی دمکراتها و جمهوری‌خواهان روبه‌رو شود.

سناتور باب منندز و لیندزی گراهام که به اسراییل سفر کرده‌اند روز دوشنبه در یک نشست خبری گفتند: دولت جو بایدن «متعهد» شده در صورت دستیابی به توافق با ایران، آن را برای بررسی به کنگره بیاورد.

سناتور منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا از ایالت نیوجرسی، افزود: با این حال معلوم نیست که نتیجه رأی‌گیری در کنگره چه باشد.

شمار زیادی از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های گذشته پیشنهادهای متعددی برای ایجاد مانع بر سر راه احیای برجام ارائه داده و از راههای گوناگون تلاش کرده‌اند که حتی در صورت عملی شدن این توافق، رژیم ایران از آن نفعی نبرد.

یکی از پیشنهادهای ارائه شده درخواست برای «دائمی کردن» قوانین تحریم علیه رژیم ایران، موسوم به «آیسا» است که نخستین بار در سال۱۹۹۶ در ریاست‌جمهوری بیل کلینتون در حد محدودی اعمال شد.

قانون «آیسا» هر چند در سال۲۰۱۶ برای یک دوره ۱۰ساله دیگر تمدید شد، اما شماری از نمایندگان دو حزبی حامی اسرائیل، خواهان دایمی شدن این قانون هستند.

با این اوصاف، در صورتی که اظهارات سناتورها منندز و گراهام در خصوص «تعهد دولت بایدن» به بردن توافق جدید آمریکایی- ایران به کنگره عملی شود، هنوز نیازمند رأی مخالف دو سوم از اعضا برای مخالفت با آن است.

سناتور منندز که در سال۱۳۹۴ نیز به سختی با برجام مخالف بود، در نشست خبری روز دوشنبه اسراییل گفت که هیچ اطمینانی ندارد که توافق جدید نسبت به برجام اولیه، متنی بهبود یافته برای تأمین منافع آمریکا و متحدش، اسرائیل، باشد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ff1f688-675a-46fd-9f93-52be4bf568e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات