728 x 90

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان: جهان باید رژیم ایران را به‌خاطر جنایاتش به پای میز عدالت بکشاند

تظاهرات ایرانیان آزاده در  واشنگتن
تظاهرات ایرانیان آزاده در واشنگتن

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان طی مقاله‌یی در یونایتدپرس بین‌المللی خواستار محاکمه سران رژیم ایران به‌خاطر قتل‌عام سال۶۷ شد.

 

یونایتدپرس بین‌المللی ۱۴ژوئیه ۲۰۱۹ نوشت:

در پایان ماه ژوئیه عفو بین‌الملل بیانیه جدیدی درباره یکی از بدترین جنایات در دهه‌های اخیر که هنوز به عدالت کشیده نشده صادر کرد.

این بیانیه با انگیزه اظهارات اخیری که از تهران در مورد قتل‌عام سیستماتیک علیه زندانیان سیاسی در تابستان ۱۹۸۸ صورت گرفت، منتشر شد.

طراح و عاملان آن قتل‌عام که با کسب ثروت و مواضع قدرت و نفوذ در نهادهای دولتی پاداش داده شده‌اند، تاکنون به هیچوجه مورد حسابرسی قرار نگرفته‌اند‎.

این امر به تقویت حس مصونیت از مجازات آنان کمک کرده است، که به افکار عمومی این‌طور القا کنند نه تنها از این جنایت پشیمان نیستند بلکه آن را تحسین و مشروع می‌دانند.

این موضوع در سال ۲۰۱۶ آشکار شد وقتی که مصطفی‌پور محمدی وزیر دادگستری به اطلاعاتی که به‌تازگی درباره این قتل‌عام فاش شده بود پاسخ داد، و گفت او مفتخر است که به اعدام اپوزیسیون طرفدار دموکراسی ایران، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران کمک کرده است.

در سال ۱۹۸۸، پور محمدی در میان آخوندهای حکومتی بود که در ”کمیسیونهای اعدام” خدمت می‌کرد. این کمیسیونها در سراسر کشور در پاسخ به فتوای خمینی تشکیل شده بود، تا مخالفان نظام آخوندی را شناسایی کند و احکام شتاب‌زده اعدام را در مورد آنهایی که هنوز افکار مخالف در سر دارند تصویب کند.

پورمحمدی که اکنون به‌عنوان مشاور ارشد رئیس قوه قضاییه رژیم ایران فعالیت می‌کند، دفاع عمومی خود از قتل‌عام را از سر گرفته است و حتی ممکن است کاری کند تا زمینه را برای یک حمله جدید به سازمان مجاهدین خلق که بزرگترین چالش داخلی برای رژیم آخوندی است، فراهم کند.

او پس از آن که سؤال مصاحبه کننده مجله مثلث را در مورد این‌که آیا هیچیک از ۳۰هزار اعدام غیرقانونی نبودند، محکوم کرد، گفت: ”ما هیچ ابهامی درباره مجاهدین نداریم. اکنون زمان جنگ است، اکنون زمان مبارزه با آنهاست، اکنون زمان گفتگو نیست، اکنون زمان تصفیه حساب با آنهاست. اکنون زمان انجام محاکمه است.”...

ما می‌دانیم که نه فقط از سال ۱۹۸۸ بلکه در کل تاریخ جمهوری اسلامی چنین محاکمه‌هایی به احتمال خیلی زیاد منجر به شکنجه، احکام زندان طولانی‌مدت و حتی اعدام می‌شود. قتل‌عام فقط بخشی از یک لشگرکشی خائنانه و رذیلانه برای جلوگیری از مخالفت طرفداران اپوزیسیون بود. گفته می‌شود، ۱۲۰۰۰۰نفر، که اکثر آنها از فعالآن مجاهدین خلق هستند، به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی‌شان برای ارتقاء دموکراسی و آزادی مدنی در میهن خود کشته شدند. برخی از شهروندان ایرانی، به‌دلیل "جرائمی" مانند اهدای پول به شبکه‌های خبری ماهواره‌ای وابسته به مقاومت ایران در ملاء عام، به‌دار آویخته شده‌اند....

حدود ۳۵۰نفر از مقامات سیاسی از ۴۷کشور از آلبانی در اشرف- ۳دیدار کردند و بسیاری از آنها در حضور مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران سخنانی ایراد کردند. آنان در اظهارات قاطعانه خود در مورد چشم‌انداز تغییر رژیم ابراز اطمینان کردند. رجوی در سخنرانی‌اش اعلام کرد، " فاشیسم مذهبی به پایان خط رسیده است و می‌کوشد تا از بحرانی که منجر به سرنگونی آن می‌شود، جان سالم به در ببرد"....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95441fc3-35ec-40dc-81dd-4856800a5d04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات