728 x 90

انور قرقاش: رفتار رژیم ایران طی یک یا دو دهه گذشته ما را به نقطه‌ای که امروز قرار داریم رسانده است

انور قرقاش - مصاحبه با سی ان ان
انور قرقاش - مصاحبه با سی ان ان

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: اگر ما در این نقطه هستیم به میزان زیاد به‌خاطر رفتار رژیم ایران است.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت: این رفتاری است که برای این منطقه جدید نیست. این رفتاری است که انباشته شده و اکنون تحریم‌های آمریکا علیه این رژیم تاثیر گذاشته است. مسئولیت با رژیم ایران است.

رفتار رژیم ایران طی یک یا دو دهه گذشته ما را به نقطه‌ای که امروز قرار داریم رسانده است.

انور قرقاش در پاسخ به سؤال سی.ان.ان در مورد رویکرد اروپا و آمریکا در قبال رژیم ایران گفت: موضوع مهم برای غرب این است که هر چه بیشتر متحد باشند و فکر می‌کنم این ما را نگران می‌کند وقتی می‌بینیم که غرب با رویکردهای متفاوتی سخن می‌گوید فکر می‌کنم تمامی کشورها موافقند که مشکل بر سر رفتار رژیم ایران است. اختلاف بر سر رویکردها است.

 

خبرگزاری رسمی امارات ۲۲اردیبهشت نیز خبر داد ۴کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور مورد تعرض «عملیات خرابکاری» قرار گرفته‌اند. مقامات ذیربط اقدامات لازم را اتخاذ کرده و با همکاری با سازمانهای محلی و بین‌المللی تحقیق و بررسی را آغاز کرده و به‌محض پایان یافتن تحقیقات نتایج آن را اعلام خواهد کرد. عملیات خرابکاری تلفات انسانی در بر نداشت و هیچ‌گونه مواد زیان آور از این کشتی‌ها به محیط خارج نشت نکرده است.

 

وزارت‌خارجه امارات همچنین اعلام کرد، وضعیت در امارات و بندر الفجیره به شکل طبیعی و کارهای تجاری در بندر فجیره بدون توقف ادامه دارد.

بیانیه تأکید کرد که شایعات مربوط به‌وقوع حادثه در داخل بندر بی‌اساس و عاری از صحت است.

تلویزیون الآن ـ دبی نیز گفت: وزارت‌خارجه و همکاری بین‌المللی در امارات گفت هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری برای اقدامات خرابکارانه و تهدید حیات خدمه این کشتی‌ها اقدام خطرناکی است و بر ضرورت قیام جامعه جهانی به مسئولیت خود جهت جلوگیری از سیاسی کردن امنیت و سلامت کشتیرانی تأکید نمود و آنرا تهدیدی برای امنیت و سلامت بین‌المللی دانست.

در حالی‌که وزارت‌خارجه امارات گفت عملیات خرابکارانه در نزدیکی امارت فجیره در فاصله ۱۱۵کیلومتری از ایران واقع شده است،

 

تلگرام کانال ویژه متعلق به رژیم فاصله محل حادثه را دورتر قلمداد کرد و نوشت: محل وقوع حادثه در ۳۷۰کیلومتری خاک ایران است.

 

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رژیم نیز تلاش کرد حادثه مربوط به کشتی‌ها را انفجار در بندر و موقعیت آن را نیز جنوب خلیج‌فارس قلمداد کند. وی در توئیتر خود نوشت: «‌انفجارهای فجیره نشان داد، امنیت جنوب خلیج‌فارس شیشه‌ای است».

 

عملیات تخریبی علیه چهار کشتی در نزدیکی آبهای امارات از سوی دولتهای عربی به‌شدت محکوم شد.

رویترز از قاهره روز ۲۳اردیبهشت گزارش کرد: شورای همکاری خلیج (فارس)«عملیات خرابکاری» علیه چهار کشتی تجاری در نزدیکی آبهای امارات متحده در روز یکشنبه را محکوم کرد.

عبدالطیف الزیانی دبیرکل این شورا در بیانیه‌یی گفت این مسأله « تنشها و درگیریها در این منطقه را افزایش و منافع مردمش را بخطر خواهد انداخت،».

 

وزارت‌خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌یی این حادثه را «تهدیدی برای دریانوردی و امنیت جهانی» دانست. عربستان سعودی بر همبستگی این کشور با امارات برای مقابله با «عملیات خرابکارانه » تأکید کرد.

« خالد فالح، وزیر نفت عربستان، گفت دو نفتکش سعودی در «منطقه ویژه تجاری امارات متحده عربی» هدف «عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌اند و این حادثه در زمانی رخ داده که نفتکش‌ها در حال عبور از منطقه و ورود به خلیج‌فارس بودند. این حمله تلفات جانی نداشته و موجب نشت سوخت نشده اما خسارتهای زیادی به بدنه دو کشتی وارد آمده است. وزیر نفت عربستان گفت یکی از نفتکش‌ها قرار بود بارگیری و عازم ایالات متحده شود.

وزارت نفت عربستان افزود «جامعه بین‌المللی وظیفه‌ای مشترک برای حفاظت از امنیت دریانوردی و نفتکش‌ها دارد تا پیامدهای چنین رخدادهایی بر بازار انرژی و خطراتی که برای اقتصاد جهانی ایجاد می‌کند، کاهش یابد».

وزارت‌خارجه یمن با صدور بیانیه‌یی این «عملیات خرابکارانه» را محکوم کرد و افزود «این عملیات ها تهدیدی مستقیم برای امنیت و صلح منطقه‌یی و بین‌المللی است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56b72b66-ed1d-421c-8f1f-09a8bdaa0740"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات