728 x 90

اعدام مخفیانه زندانی سیاسی کرد سرکوت احمدی توسط دژخیمان خامنه‌ای

اعدام مخفیانه زندانی سیاسی کرد سرکوت احمدی توسط دژخیمان خامنه ای
اعدام مخفیانه زندانی سیاسی کرد سرکوت احمدی توسط دژخیمان خامنه ای

سایت هه نگاو، سازمان حقوق‌بشری کردستان از اعدام مخفیانه سرکوت احمدی فعال سیاسی اهل روانسر در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه در سحرگاه سوم اسفند خبر داد. سرکوت از ۲ سال پیش در زندان مرکزی کرمانشاه محبوس بوده است.

طبق این گزارش سرکوت احمدی ۲۹ ساله، در دیماه ۱۳۹۹ در حالی که به قصد رفتن به اروپا از راه ارومیه در حال رفتن به ترکیه بود، توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه منتقل شد. وی سپس به اتهام قتل یک سرگرد نیروی انتظامی رژیم به نام حسن ملکی به اعدام محکوم شده بود.

پاسدار سرگرد انتظامی در۲۳ مرداد ۱۳۹۷ در مقابل درب منزل خود توسط افراد مسلح ناشناس به هلاکت رسید و متعاقباً ۱۲ تن از اعضای خانواده سرکوت توسط وزارت اطلاعات رژیم دستگیر شدند.

رژیم آخوندی تاکنون خبر اعدام این زندانی سیاسی را اعلام نکرده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران با محکوم کردن این جنایت و اعدام مخفیانه، با درود به شهید سرکوت احمدی، مقاومت در برابر مزدوران سرکوبگر و دژخیمان را در هر لباسی که باشند، حق مسلم مردم و جریانهای مبارز و پیشمرگان و جوانان شورشگر در کردستان و سراسر ایران می‌شناسد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08fdd1e2-9b64-4ef3-8036-3f1b3b55b4a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات