728 x 90

اعتصاب بازار و مغازه‌داران شهرهای سنندج و نقده و بوکان در اعتراض به اعدام جنایتکارانه حیدر قربانی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعتصاب بازار و مغازه‌داران شهرهای سنندج و نقده و بوکان در اعتراض به اعدام جنایتکارانه حیدر قربانی

صبح امروز، در اعتراض به اعدام جنایتکارانه زندانی سیاسی کرد، حیدر قربانی، بازاریان و مغازه‌داران شهرهای سنندج، نقده و بوکان دست به اعتصاب زده و از باز کردن مغازه‌های خود سر باز زدند و شهر به‌حالت تعطیل در آمد.

به‌رغم فراخوانهای گسترده داخلی و بین‌المللی، روز ۲۸آذر زندانی سیاسی کُرد، حیدر قربانی در سنندج اعدام شد. گروه زیادی از مردم در اعتراض به این اعدام وحشیانه در مقابل منزل حیدر قربانی در کامیاران دست به تجمع اعتراضی زدند.

رژیم ضدبشری آخوندی در وحشت از خشم و انزجار فزاینده مردم از این رژیم و برای ایجاد جو رعب و وحشت و مقابله با خیزشهای مردمی، به تشدید سرکوب و اعدام روی آورده است. شمار اعدامهای ثبت شده در آذرماه حداقل به ۳۹نفر بالغ شده است.

مقاومت ایران بار دیگر دبیرکل، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد، و ارگانهای ذیربط ملل متحد و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت قاطع اعدامها در ایران و اقدام عاجل برای نجات جان زندانیان زیر اعدام به‌ویژه زندانیان سیاسی فرامی خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ دی ۱۴۰۰ (۲۳ دسامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80300765-2c35-4440-9c21-6a1f85893410"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات