728 x 90

اعدام غلامرضا خسروي,بنیادگرایی اسلامی,برنامه موشکی

پایان اجلاس امنیت اتمی در واشینگتن

-

اجلاس امنیت اتمی در واشینگتن 2016
اجلاس امنیت اتمی در واشینگتن 2016
چهارمین نشست امنیت اتمی با شرکت سران بیش از ۵۰ کشور جهان در واشینگتن به‌کار خود پایان داد.
این نشست دو روزه روز پنجشنبه 12فروردین بدون حضور نمایندگان رژیم ایران، روسیه و کره شمالی برگزار شد. موضوع اصلی این نشست تهدید اتمی کره شمالی و خطر دستیابی گروههای تروریستی به سلاحهای آلوده به مواد رادیو آکتیو بود.

رز گاتمولر، معاون کنترل تسلیحاتی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ”باید بتوانیم قاچاقچیان اتمی و مواد قاچاق شده را مکان یابی کنیم و آنها را به دست قانون بسپاریم“.

همزمان با این اجلاس باراک اوباما طی مقاله‌یی در واشینگتن پست شبه‌نظامیان داعش را خطرناکترین شبکه تروریستی جهان توصیف و تأکید کرد که باید مانع از دستیابی این شبه‌نظامیان به "خطرناکترین سلاحهای جهان" شد.
وی هم‌چنین درباره تهدید اتمی رژیم ایران نوشت: ”یک ایران مجهز به تسلیحات اتمی یک تهدید غیرقابل‌قبول برای امنیت ملی ما و متحدان و شرکای ما می‌بود. پس از آن‌که رژیم ایران راه‌حل دیپلوماتیک را رد کرد، آمریکا جامعه جهانی را بسیج کرد تا این رژیم را تحریم کنند و نشان داد که کشورهایی که به تعهدات اتمی خود پایبند نیستند با تبعات آن مواجه خواهند شد. به‌دنبال مذاکرات سنگین، رژیم ایران با یک توافق اتمی موافقت کرد که تمامی راههایش را به بمب اتمی می‌بندد. رژیم ایران در حال حاضر موضوع جامع‌ترین رژیم بازرسی که تابه‌حال توافق شده برای مانیتور برنامه اتمی‌اش است. به بیان دیگر، طبق این توافق، جهان از اتمی شدن یک کشور دیگر جلوگیری کرد. ما همه در تلاش خواهیم بود تا اطمینان حاصل کنیم رژیم ایران به تعهداتش عمل کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd977b50-0b77-49b9-a2b8-8c78b67c7aba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات