728 x 90

اعتراضات در ونزوئلا دوباره شعله کشید

اعتراضات در ونزوئلا دوباره شعله کشید-آرشیو
اعتراضات در ونزوئلا دوباره شعله کشید-آرشیو

به گزارش خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۸مهر دور جدیدی از اعتراضها در ونزوئلا به‌دنبال تشدید نارضایتی عمومی از نحوه ارائه خدمات عمومی در سراسر این کشور به راه افتاده است.

این خبرگزاری نقل از یک سازمان محلی غیردولتی گزارش داد که اداره امور داخلی این کشور در وضعیتی تقریباً رها شده است و کمبود سوخت و تداوم توقف ارائه خدمات عمومی، به بدتر شدن شرایط و افزایش نارضایتی مردم ونزوئلا دامن زده است.

به گزارش سازمان «نظارت بر تعارض اجتماعی ونزوئلا» که در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا فعالیت دارد، از آغاز تعطیلات آخر هفته تاکنون، بیش از صد تجمع اعتراضی در ۱۹ ایالت از ۲۳ ایالت این کشور برگزار شده است.

معترضان خواستار تأمین آب، برق و سوخت هستند و این در حالی است که این کشور صاحب یکی از بزرگترین ذخایر نفت خام جهان است اما به‌دلیل تحریم رژیم دیکتاتور و نامشروع مادورو از سوی آمریکا، فرسودگی و مشکلات فنی تأسیسات نفتی این کشور با معضل کمبود شدید فرآورده‌های نفتی دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

وضعیت در این کشور طوری است که دیگر تأمین سوخت خودروها و وسایل حمل ونقل عمومی امکان‌پذیر نیست و سال‌ها سوءمدیریت و فساد منجر به ویرانی زیرساختهایی شده است که تامین‌کننده آب و برق منازل مسکونی شهروندان این کشور هستند.

این کشور در دوران حکومت نیکلاس مادورو، علاوه بر ورشکستگی صنعت نفت با کاهش شدید ارزش پول خود و تورم افسار گسیخته نیز روبه‌رو بوده است.

طبق آمارهای سازمان ملل متحد طی سال‌های اخیر حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ونزوئلا به‌دلیل مشکلات اقتصادی، کمبود مواد غذایی و دارو از این کشور مهاجرت کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/055ea7b5-c169-410c-b1c5-01c7f335dba5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات