728 x 90

اشرف۳، آئینه امید

اشرف۳ - کهکشان ۹۸
اشرف۳ - کهکشان ۹۸

تصاویر اشرف۳و کهکشانهای پنجگانه آن را همه دیدیم و شنیدیم که بازتاب گسترده‌ای در داخل و خارج ایران داشت. به‌خصوص که سلسله تظاهرات هموطنانمان در اروپا و آمریکا همزمان بود با قدرت‌نمایی مقاومت در اشرف۳.

و اما نکته و پیام اصلی که ضروری است در رابطه با آن صحبت شود بحث آلترناتیو است که مضمون اصلی «کهکشان»‌هایی است که امسال شاهد آن بودیم و این‌که این رویداد چه تأثیری در تعادل‌قوا بین مردم و مقاومت مردم ایران با رژیم ضدبشری داشت؟

واقعیت این است که اشرف۳مختصات و جایگاه آلترناتیو را در مقابل مردم در داخل و انظار جهانیان قرار داد.

واقعیت دیگر این‌که این رژیم به‌دلیل وضعیت وخیم اقتصادی و شرایط جوشان اجتماعی برای قیام هیچ آینده‌ای نداشته و در بن‌بست و قفل شدگی کامل قرار دارد و کمتر کسی هست که دستی در کار داشته باشد و از سقوط این رژیم حرفی نزند.

بعد از رونمایی از اشرف۳و کهکشان پنجگانه آن صحبت از این است که آلترناتیو این رژیم کیست. و بقول روزنامه واشنگتن تایمز «بحث، نه مسأله تغییر رژیم در ایران بلکه این است که این تغییر، چه موقع صورت می‌گیرد»؟»

همینطور روزنامه الریاض در مقاله‌یی با عنوان: « رژیم آخوندی.. نشانه‌های غروب رخ می‌نماید» نوشت: «اکنون در صحنه ایران، غروب ملاها قرین طلوع مقاومت گردیده است و این صورت مسأله امروز ایران و حتی منطقه است. از کشورهای دوردست تا همسایگان ایران، همه و همه این را حس می‌کنند».

یا بقول معاون ارشد ِاندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا: «مجاهدین بخش مهمی از هر گونه بحث جدی در رابطه با آینده ایران هستند».

و اما از شارلاتان بازیهای «ولایت» و حامیانش طی این سالیان این بوده که به ملت ایران و دنیا حقنه کند که اولاً من سرنگون بشو نیستم، دوم این‌که اگر من بروم ایرانی بدتر از همینی که هست خواهید داشت. من نباشم ایران سوریه خواهد شد. هرج و مرج خواهد شد. و امنیتی نخواهد بود، پس بهتر است به همینی که هست، یعنی نظام مقدس! رضایت داده و قانع باشید.

لابیهای رژیم هم گوش دنیا را کر کرده‌اند که درست است که این رژیم خیلی بد است ولی حواستان باشد که اگر این نظام برود همه چیز به هم ریخته و خلاصه اوضاع بدتر می‌شود. پس به همین اوضاع رضایت بدهید.

و اما حرف مقاومت و اشرف۳چیست؟

اول که هیچ وضعیتی بدتر از اوضاع و احوالی که آخوندها سر ملت ایران آوردند متصور نیست. در ثانی تمامی اختلاف‌نظرها و جنگ و جدالهای داخلی علت اصلی‌اش اینست که طرفهای مربوطه دنبال منافع باندی خود هستند، ولی مجاهدین چه در زمان خمینی [که حاضر بود مابه‌ازاء دست کشیدن مجاهدین از اصول و آزادیها همه چیز به آنها بدهد] و چه بعد از آن و اکنون که از همه امکانات و تعلقات و مواهب زندگی در مسیر آزادی دست شسته‌اند، نشان دادند که هرگز دنبال منافع فردی نبوده و نیستند.

در زمینه‌ سازندگی خرابیهای ناشی از حکومت آخوندی هم مقاومت ایران با اشرف۳حرف خود را به‌وضوح رو به مردم ایران و طرف حسابهای بین‌المللی زد. حرف و پیام‌ اشرف ۳با کهکشان ۵روزه‌اش این بود که آلترناتیو قدرتمند و دارای توان سازندگی ایران موجود است. سازندگی و برپایی اشرف۳در کوتاهترین زمان ممکن هم شاهد این توانمندیست. توانمندی که شگفتی تمامی شخصیت‌ها و سیاستمدارانی که دستی در امورات اجرایی و سازندگی دارند را برانگیخت. بقول یکی از شخصیت‌ها همین پروژه اشرف۳اگر قرار بود در نیویورک انجام شود ۱۵سال زمان برده و ۱۴پرونده فساد مالی نیز بهمراه داشت ولی مجاهدین آنرا در فاصله ۵/۱تا دو سال و با کمترین امکانات ساختند. آقای لوگاره شهردار منطقه یک پاریس ضمن ابراز شگفتی از ساختن اشرف۳در این زمان کوتاه می‌گفت همین سازندگی در پاریس حداقل ۵سال زمان می‌برد. از این اظهارنظرها زیاد است که در فرصت این نوشتار نیست.

بنابراین اگر بپرسیم دستاورد کهکشان اشرف۳چه بود؟ جواب این است که اشرف۳با حضور و عرض اندام سیاسی استراتژیکش بار دیگر آلترناتیو ملاها را تمام قد در مقابل دید مردم ایران و انظار عمومی جهان قرار داده و تمامی غبارهای یأس و ابهام را زدود. اشرف۳اشعه زیبای امید و قدرت و توانایی را برای سرنگونی رژیم بر مردم تاباند و نشان داد آینده نه به‌زعم آخوندها تاریک و در ابهام، بلکه با مردم و مقاومت مردم ایران روشن و در دسترس است.

م – ایمان

مسئولیت محتوای مطالب وارده برعهده نویسنده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12f7d9e0-e734-4134-953d-95a52fb45d43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات