728 x 90

روابط ایران عربستان,

عربستان سعودی کاهش تولید نفت خود را مشروط به ثابت ماندن تولید نفت رژیم ایران کرد

-

مذاکرات اوپک
مذاکرات اوپک
خبرگزاری رویتر به‌نقل از چهار منبع مطلع از مذاکرات اوپک خبر داد: عربستان سعودی پیشنهاد کرده است در صورتی که رژیم ایران در سال جاری میزان تولیدش را افزایش ندهد آن کشور حاضر است از تولید نفت خود بکاهد.

به گفته این منابع عربستان این پیشنهاد را ماه جاری مطرح کرده و منتظر پاسخ مثبت و یا منفی رژیم ایران است. این پیشنهاد در آستانه اجلاس اوپک که هفته آینده در الجزایر برگزار خواهد شد می‌تواند زمینه‌ساز یک توافق مهم باشد.

طبق این پیشنهاد عربستان سعودی حاضر است تولید نفت خود را به میزان اوایل سال جاری میلادی کاهش دهد به شرطی که رژیم ایران نیز تولیدش را از میزان فعلی که حدود 3 و 6دهم میلیون بشکه در روز است افزایش ندهد.

به گفته منابع مطلع، عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت آماده است ولی رژیم ایران باید با ثابت نگاه داشتن تولید نفت خود موافقت کند. هر چهار منبع مطلع تأیید کردند که این پیشنهاد به رژیم ایران داده شده است.

رویتر گفت: یک منبع آگاه از سیاستهای نفتی رژیم ایران حاضر نشد در مورد جزییات این پیشنهاد اظهارنظر کند ولی در عین‌حال احتمال رسیدن به یک توافق در اجلاس هفته آینده اوپک را منتفی ندانست.

رژیم ایران و عربستان سعودی هیچ‌یک به‌طور رسمی در مورد این پیشنهاد اظهارنظر نکرده‌اند.

میزان تولید نفت عربستان سعودی معمولاً در فصل زمستان کاهش و در تابستان افزایش می‌یابد. بنابراین رژیم ایران ممکن است این کاهش طبیعی در سطح تولید نفت عربستان که در قالب پیشنهادی برای یک توافق ارائه شده است را رد کند.

میزان تولید عربستان به‌خاطر افزایش تقاضا در فصل تابستان از ماه ژوئن رو به افزایش گذاشته و در ماه ژوییه و اوت حدود 10 میلیون و 600 هزار بشکه بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3a0701f-a6bb-4564-b78e-2d43afb0054e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات