728 x 90

ادامه واکنش‌های پرغیظ و وحشت ارتجاع حاکم از برپایی مسجد فاطمه زهرا در اشرف۳

مسجد فاطمه زهرا (ع) در اشرف ۳
مسجد فاطمه زهرا (ع) در اشرف ۳

ادامه واکنش‌های پرغیظ و وحشت ارتجاع حاکم از برپایی مسجد فاطمه زهرا در اشرف۳

برپایی مسجد فاطمه زهرا در اشرف۳-واکنش‌های پرغیظ آخوندهای حکومتی

 

خبرگزاری شبستان متعلق به ارگان آخوندی موسوم به کانون فرهنگی هنری مساجد ۱۰بهمن ۱۴۰۱:

در اواخر دهه۵۰ و اوایل دهه۶۰ آقای بازرگان از سازمان مجاهدین خلق حمایت می‌کند و از آنها به‌عنوان فرزندان خود یاد می‌کند. البته حمایت آقای بازرگان از شاخه رجوی بود. ارتباط سازمان با نهضت آزادی از این جنس بوده است. بین این دو گروه همکاری و ارتباط دوستانه نیز برقرار بود. مهمترین نکته در این ارتباط، نگرش نظری این دو گروه نسبت به دین است. سازمان همانند نهضت آزادی به‌دنبال اسلام منهای روحانیت بود آن نوع اسلام مبتنی بر تفسیر شخصی است و اسلام را به‌عنوان یک جزء می‌شناسد نه یک کل. سازمان مجاهدین خلق را تا قبل از انقلاب، یک سازمان اسلامی می‌دانستند و ساواک هواداران مجاهدین خلق را مارکسیسم اسلامی می‌دانست.

مجاهدین خلق بعد از پیروزی انقلاب برای حفظ جایگاهشان بین توده‌های مردم به‌دنبال مصادره اسم شهیدان و انتصاب آنها به سازمان بودند. اخیراً نیز برای جذب مردم ایران رو به نهادهای دینی آوردند تا با انجام اعمالی مانند افتتاح مسجد در آلبانی برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) و گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه مردم ایران را به سمت خود جذب کنند تا از این طریق بتوانند نقشه‌های شوم خود را عملی کنند. «محمدعلی لیالی» عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و استاد دانشگاه (گفت):سازمان مجاهدین خلق مظهر و نماد دین داری بود، جوانان مؤمن و مبارزی بودند که علیه رژیم پهلوی فعالیت می‌کردند. آیه مبارکه «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَی الْقاعِدِینَ أَجْراً عَظِیماً» در آرم تشکیلاتی آنها وجود داشت. سازمان سالها به دلایل مختلف گرایش مذهبی خود را نشان نمی‌داد اما در دوره‌های جدید سعی کرد، نمادهای مذهبی خود را برجسته نماید، مانند برگزاری نماز جماعت، عزاداری امام حسین (ع) و افتتاح مسجد در آلبانی. لذا از آنجا که می‌دانند، جامعه ایرانی یک جامعه دینی و مذهبی است بر همین اساس سعی می‌کنند گرایش به دین داری استفاده از نمادهای دینی، حتی توجه به اهل بیت (ع) را در خود برجسته کنند؛ واقع قضیه همین است. در جنگ روانی مسجد در مقابل مسجد و هیأت در مقابل هیأت قرار دارد. دشمن می‌داند برای مبارزه با متدینین باید از نمادهای مذهبی همانند مسجد، هیئت، عزاداری و بسیاری از ایام و مناسبت ها استفاده کند.

احساس می‌شود، سازمان مجاهدین خلق در این دوران جدید برای نفوذ در میان مردم ایران به‌ویژه متدینین از نمادهای مذهبی خود استفاده می‌کند. آنها همیشه کشته‌شدگان خود، در جنگ تحمیلی را شهید و شهداء می‌نامیدند یا بسیاری از رهبران خود را که معدوم و یا کشته شدند را نماد جهاد، مقاومت و شهادت می‌دانند در حالی که اینها یک سازمان و ساختار تشکیلاتی ایست که محصول آنها بیش از ۱۷هزار ترور بود، هست و خواهد بود. اسلام آنها اسلام التقاطی، اسلام لیبرال و اسلام سکولار است.

سازمان مجاهدین خلق را باید تشکیلاتی‌ترین سازمان و ساختار در میان اپوزیسیون و مخالفان نظام دانست اما سازمان هرگز توانایی رسیدن به قدرت را ندارد چون اولاً مخالفان جدی در میان اپوزیسیون دارد. خود سلطنت طلبان مخالفان جدی آنها هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3338603-a92c-49ff-9d70-d0bc5f637557"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات