728 x 90

سوريه,

شهر حلب = گروژنی ۲۰۱۶ + تصاویر

-

انتقال مجروحین بمبارانهای وحشیانه در حلب
انتقال مجروحین بمبارانهای وحشیانه در حلب
اورینت نیوز گزارش داد، بشکه‌های انفجاری اغلب ساختمانهای حلب را نابود کرده و... سوریها دومین شهر بزرگ کشورشان را «گروژنی 2016» نامیده‌اند.

روز جمعه بیمارستان کودکان حلب نیز هدف قرار گرفت.
تیم خبرنگاری تلویزیون الجزیره در حلب که همان‌موقع در حال تهیهٴ گزارشی از این بیمارستان بود، توانست از صحنه‌های این حمله فیلمبرداری کند. پس از این حمله پرسنل بیمارستان تلاش کردند به سرعت بیماران را که شامل چند نوزاد بودند، از محل خارج سازند.
به گفته الجزیره، خوشبختانه در این حمله، نوزادان آسیبی ندیدند.

روزنامه فرانسوی لوموند، گزارش داد: «به گفته تحلیلگران، (رژیم) دمشق و متحدانش می‌خواهند قبل از روی کار آمدن دونالد ترامپ در 20ژانویه، سرعت کارشان را افزایش بدهند».

در همین حال سی.ان.ان در گزارشی، گفت: «مسکو تلاش کرده از تازه‌ترین دور حملات (در حلب) فاصله بگیرد... معاون رئیس‌جمهور (روسیه) روز چهارشنبه گفت که نیروی هوایی (این کشور) حملات به حلب را انجام نداده است».

هم‌زمان با بمباران بخش آزاد شده حلب، حومه‌های این شهر نیز به‌طور مستمر تحت حملات وحشیانهٴ رژیم اسد قرار دارد.

مصاحبهٴ سیمای آزادی با مسئول یکی از مراکز گروه دفاع مدنی در حومه غربی حلب و یکی از داوطلبان این گروه:

نجیب بکور ـ مسئول یکی از مراکز دفاع مدنی در حومه غربی حلب

بسم الله الرحمن الرحیم
حومه غربی در حال حاضر در معرض حملات سنگین و وحشیانهٴ رژیم (اسد) و متحد آن (رژیم) ایران و متحدان روسی است. طی این مدت محلات حومه آزاد شده غربی حلب مورد ضربات سنگین بمبارانها قرار داشته‌اند و در آسمان همواره 4-5 هواپیما وجود دارد. مزدوران (رژیم) ایران هم حضور دارند. آنها زیرساختها، بیمارستانها، مراکز دفاع مدنی و مدارس، کارخانه‌ها و هر چیزی را که در مناطق آزاد شده وجود دارد هدف قرار می‌دهند. هر چیزی را که برای شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و شهروندان برای ادامه حیاتشان به آن نیاز دارند می‌زنند. آنها اقدام به کوچ‌دادن شهروندان می‌کنند؛ تعداد شهدا به‌دلیل حجم بالای حملات رژیم (اسد)، زیاد است. زیرساختها بسیاری هدف قرار می‌گیرند و طبعاً مزدوران (رژیم) ایران به رژیم (اسد) کمک می‌کنند. آنها روح بشری را در سوریه می‌کشند.

عبدالرحمن عبدالکریم ـ دفاع مدنی حومه غربی حلب
بسم الله الرحمن الرحیم
رژیم (اسد) با وحشی‌گری تمام به حلب و حومه غربی آن حمله می‌کند. هواپیماهای روسی بمباران می‌کنند و از هیچ چیزی فروگذار نمی‌کنند، از موشکهای لرزاننده، بمبهای خوشه‌یی و فسفری و ناپالم استفاده می‌کنند. حتی با هلیکوپتر نیز بشکه‌های (حاوی گاز) کلر روی سر ما می‌ریزند. بیمارستانها و مراکز دفاع مدنی را هم هدف قرار می‌دهند. هر روز ما شهدایی از کودکان و زنان داریم. انهدام تمام‌عیار است، و رژیم ایران نیز برای کمک به رژیم اسد، با مزدورانش به سرکوب تمامی مردم سوریه پرداخته است.

تصاويری از وضعيت مردم حلب، زيربمبارانهای وحشيانه:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b574dc22-5007-49da-98ea-a6d722794b40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات