728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۲شهر از ۵۱۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران - سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۲شهر از ۵۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • وزارت بهداشت رژیم تعداد فوت در ۲۴ساعت گذشته را ۱۰۸نفر اعلام کرد که بیشترین رقم در ۲ماه گذشته است
  • طبق آمار روزانه وزارت بهداشت ۱۶درصد قربانیان به هرمزگان اختصاص دارد. کار از زنگ خطر و هشدار و علامت قرمز گذشته است
  • شهردار بهبهان وضعیت را قرمز اعلام کرد و گفت: «دستور خاموشی چراغ پارک‌ها و انسداد راه آرامستان نیز فوراً صادر شد»
  • در بوشهر آمار فوت در ۳هفته اول خرداد، بیشتر از ۳ماه اول شیوع کرونا و میانگین افراد بستری ۶برابر اردیبهشت است
  • در کردستان، خبرگزاری رسمی رژیم نوشت: باید منتظر باشیم تا هفته‌ای پر از مرگ را تجربه کنیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۵خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۲شهر ایران از ۵۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر شده است. شمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۲۵نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۴۰نفر، در اصفهان به ۲۶۶۵نفر، در خوزستان به ۴۲۳۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۹۴۰نفر، در کردستان به ۱۰۷۸نفر، در کرمان به ۶۲۵نفر، در کرمانشاه به ۱۳۱۰نفر، در لرستان به ۱۷۶۵نفر و در هرمزگان به ۳۷۰نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز در آمار مهندسی شده رژیم، شمار جان‌باختگان در شبانه‌روز گذشته را ۱۰۸نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۲ماه گذشته است. وی گفت: «استانهای آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند» و افزود: «این ویروس پیش‌بینی‌ناپذیر و چموش است و هر لحظه ممکن است غافل‌گیرمان کرده و از گوشه‌های زمین گل بخوریم»(ایسنا ۲۵خرداد).

جهانگیری، معاون آخوند روحانی، با ابراز نگرانی از این‌که روند شیوع بیماری دوباره صعودی شده است، صورت‌مسأله را پاک کرد و با استیصال حیرت‌انگیز گفت: «باید بیشتر به ابعاد و پیامدهای فرهنگی کرونا بپردازیم»(باشگاه خبرنگاران سپاه پاسداران ۲۴خرداد)!

در تهران زالی، رئیس ستاد کرونا، اعلام کرد: «موارد جدید بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان نشان‌دهنده شکننده بودن وضعیت کنترل کرونا در تهران است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۴خرداد).

در هرمزگان، خبرگزاری نیروی قدس نوشت: «طبق آمار روزانه وزارت بهداشت ۱۶درصد قربانیان کل کشور به هرمزگان اختصاص دارد. کار از زنگ خطر و هشدار و علامت قرمز گذشته است هرمزگان در بحرانی فرورفته که معلوم نیست آیا بتواند از پس آن بر بیاید یا خیر»(خبرگزاری نیروی قدس ۲۴خرداد)؟ یک عضو شورای شهر بندرعباس گفت: «تعطیلی یک هفته‌ای هرمزگان، تنها راه مقابله و مهار کرونا در استان است در غیر این صورت گسترش کرونا سرعت خواهد گرفت و افراد بیشتری را قربانی خواهد کرد. کرونا همه ابعاد جامعه ما را دربرگرفته است»(ایلنا ۲۴خرداد).

در خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول وضعیت شهر را قرمز اعلام کرد و گفت: «تقریباً ظرفیت بیمارستان گنجویان در حال تکمیل است... نیروهای ما خسته شده‌اند. هم‌چنین ۵درصد از نیروهای حوزه دانشگاه، معادل حدود ۱۱۰نفر مبتلا به ویروس شده‌اند که حدود ۱۵نفر از این تعداد پزشک و حدود ۵۰نفر پرستار هستند»(ایسنا ۲۵خرداد). شورای شهر بهبهان اعلام کرد: «با هدف جلوگیری از شیوع و انتقال کرونا‌ویروس آرامستان بهبهان تا اطلاع ثانوی تعطیل است» و شهردار بهبهان وضعیت این شهرستان را قرمز اعلام کرد و گفت: «دستور خاموشی چراغ پارک‌ها و انسداد راه آرامستان نیز فوراً صادر شد»(جوان، ارگان سپاه پاسداران ۲۲خرداد).

در کردستان، خبرگزاری حکومتی تحت عنوان ”هفته مرگ پیش روی کردستانی‌ها“ نوشت: «باید منتظر باشیم تا هفته‌ای پر از مرگ را تجربه کنیم... بیمارستانهایی که تا اردیبهشت تنها ۵۰بیمار مبتلا به کرونا داشتند حالا جا برای پذیرش بیمار جدید ندارند و ۷برابر موج قبلی کرونا بیمار در این مراکز بستری است»(ایرنا ۲۵خرداد).

در اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «از هفته گذشته تاکنون روزانه بین ۳ تا ۵درصد به افراد مبتلا به کرونا در استان افزوده شده است... آمار مبتلایان در هفته گذشته از ۳۵۰ به ۴۵۰بیمار افزایش یافته که از این تعداد حدود ۲۶درصد در ICU بستری شده‌اند»(جوان، ارگان سپاه پاسداران ۲۴خرداد).

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت آمار درگذشتگان در ۳هفته اول خرداد، بیشتر از ۳ماه اول شیوع کرونا است و میانگین افراد بستری شده در خرداد نسبت به اردیبهشت ۶برابر شده است(رویداد ۲۴خرداد).

در کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت سفید نیست»(خبرگزاری نیروی قدس۲۴خرداد).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «موارد بستری بیماری و موارد بیماران بدحال افزایش یافته است... آمارها نگران‌کننده (و) کنترل بیماری سخت شده و فاجعه انسانی رخ خواهد داد»(ایسنا ۲۵خرداد).

در آذربایجان غربی، استاندار کاهش سن متوفیان بر اثر کرونا را زنگ خطری جدی دانست و گفت: «در هفته‌های اخیر شاهد کاهش سن فوتی‌ها هستیم»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۴خرداد).

در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «شهرستان بندرگز به وضعیت قرمز درآمده و تمام شهرهای سفید استان نیز در حال حاضر وضعیت زرد دارند(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۴خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵خرداد ۱۳۹۹ (۱۴ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/068716c6-c303-4c35-bbfc-4ab0ec6c57c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات