728 x 90

اخراج رژیم ایران از کمسیون مقام زن و واکنشهای مقامات آمریکایی

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا،لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد و کتی منینگ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا
کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا،لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد و کتی منینگ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، در توئیتی روز چهارشنبه ۲۳آذر به اخراج رژیم ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد واکنش نشان داد و آن را یک پیروزی برای معترضان در ایران خواند.

به گفته معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، پیام «غیرقابل انکار» این اقدام این است که «جهان گوش می‌دهد و اقدام می‌کند. صدای زنان و دختران ایران شنیده خواهد شد».

کامالا هریس رأی روز چهارشنبه را برای به منزله «پیروزی» معترضان در ایران و همه کسانی که در کنار آنها ایستاده‌اند دانست.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، در توییتی  چهارشنبه ۲۳ آذر با اشاره به برگزاری جلسه رأی‌گیری برای اخراج جمهوری اسلامی که به پیشنهاد آمریکا انجام شده بود نوشت: «زنان و فعالان ایرانی از ما خواستند که این کار را انجام دهیم و امروز، آن را انجام دادیم.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل در این جلسه از مهسا امینی نام برد و گفت مهسا او می‌خواست «یک زندگی عادی و کامیاب داشته باشد»، اما او را «به جرم زن بودن کشتند.»

کتی منینگ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کارولینای شمالی، در توییتی چهارشنبه ۲۳ آذر  گفت از این که به همراه شماری دیگر از قانونگذاران آمریکایی حمایت «فراحزبی» خود را در حمایت از حذف فوری جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد اعلام کردند خرسند است.

خانم منینگ نوشته است: «ما در کنار زنان و دختران شجاع ایرانی می‌ایستیم که در اعتراض به حقوق بنیادین بشری خود مورد ظلم وحشیانه قرار گرفته‌اند.»

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد متشکل از ۵۴عضو، در جلسه‌ای که روز چهارشنبه ۲۳ آذر به پیشنهاد آمریکا برگزار شد با ۲۹رأی موافق، هشت رای مخالف، و ۱۶رای ممتنع به اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون جایگاه زن سازمان ملل رای داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b6c7b0c-8970-4bcd-8794-20ddec07f5b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات