728 x 90

اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۳- سخنرانی دومینیک آتیاس

دومینیک آتیاس رئیس شورای اداری بنیاد وکلای اروپایی
دومینیک آتیاس رئیس شورای اداری بنیاد وکلای اروپایی

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

تظاهرات هموطنان در برلین

و اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس

۹ تا ۱۱ تیر

به‌رغم توطئه‌ها و تشبثات و زد و بندهای

همه‌جانبه حکومت آخوندی

سخنرانی

دومینیک آتیاس رئیس شورای اداری بنیاد وکلای اروپایی

رئیس پیشین کانون وکلای اروپا با بیش از ۱میلیون عضو

دارنده نشان شوالیه لژیون دونور فرانسه ۲۰۱۱ و نشان افسر لژیون دونور ژوئیه ۲۰۲۴

 

اعطای نشان «افسر لژیون دونور»

به خانم دومینیک آتیاس توسط رئیس‌جمهور فرانسه

۹ ژوئیه ۲۰۲۴

 

روز ۹ژوئیه ۲۰۲۴، طی حکمی توسط رئیس‌جمهور فرانسه که در روزنامهٔ رسمی دولت این کشور منتشر شده، نشان «افسر لژیون دونور» به خانم دومینیک آتیاس داده شد.

در مورد سوابق خانم آتیاس در روز روزنامه رسمی دولت فرانسه آمده است که ۱۳ سال پیش در سال ۱۳۹۰

«خانم آتیاس وکیل، دبیرکل پیشین یک انجمن مربوط به دفاع از حقوق کودکان (است) که در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۱ (نشان) شوالیه (لژیون دونور) را دریافت کرده (بود)».

رئیس کانون وکلای پاریس، رئیس شورای ملی کانون‌های وکلای فرانسه، نایب‌رئیس کنفرانس کانون‌های وکلا و حقوقدانان دیگر فرانسوی، دریافت نشان عالی جدید، افسر لژیون دونور را به خانم آتیاس تبریک گفتند و آن‌را یک قدردانی برحق به‌خاطر فعالیت‌های خانم آتیاس در دفاع از عدالت دانستند.

خانم آتیاس در حساب خود در شبکهٔ ایکس نوشت: «با تشکر از همهٔ کسانی که به من تبریک می‌گویند؛ شما سهم خود را در این ترفیع دارید. لژیون دونور: ارزش‌هایی است که در کنار هم، در دفاع از آزادی‌ها و حقوق (به‌پیش برده‌ایم)، در کنار آسیب‌پذیرترین مردم، از جمله کودکان. ارزش‌های برابری و احترام به کسانی که با ما متفاوت هستند».

 

معرفی خانم آتیاس:

خوب، خانم‌ها و آقایان، سخنران بعدی ما یک حقوقدان برجسته با تعهد بی‌وقفه به دفاع از حقوق زنان و کودکان است که سهم‌های قابل توجهی در پیشبرد عدالت اجتماعی داشته است. با اعتبار خود، او در کنار مریم رجوی و زنان در مقاومت ایران برای یک ایران آزاد و دموکراتیک ایستاده است. خانم‌ها و آقایان، دومینیک آتیاس

 

دومینیک آتیاس

درود به عزم و شجاعت اعضای شورای ملی مقاومت ایران

در نقطه مقابل وارفتگی سیاستمداران غربی که مرتباً خود را بی‌اعتبار می‌کنند

 

ما همه اینجا آمده‌ایم تا به رهبران فعلی دنیای غرب بگوییم کافی است!

این اخاذی‌ها و تسلیم در برابر اخاذیها و تسلیم به ترس کافی است!

یک‌بار هم نشان بدهید که شجاعت سیاسی دارید

 

کار درست این است که به این مقاومت خونبار گوش فرا دهید

که فریاد می‌زند نه شاه نه شیخ

 

از بی‌عدالتی در ایران نیرویی سر برآورد

که در گردانهای فشرده در سراسر کشور مقاومت می‌کنند

و آماده پاسخ به فراخوان در روز مقدس قیام نهایی هستند

درود بر کانون‌های شورشی که هرگز سر خم نمی‌کنند

 

زنان ایرانی در برابر هیچ چیزی سر خم نمی‌کنند

و برای هدفی بسیار عادلانه با رهبری مریم رجوی می‌جنگند

شما چهرهٔ نمادین این مقاومت هستید

 

کسی که دل دارد، ناممکن ندارد

قطعاً اندیشیدن به زنان ایرانی به این ضرب‌المثل حیات دوباره می‌بخشد

تپش این قلب با تپش قلب ما برای ایران می‌آمی‌زد

و بی‌وقفه فریاد بر می‌آورد: زن، مقاومت، آزادی

و من به شما می‌گویم: حاضر، حاضر، حاضر!

 

 

دومینیک آتیاس- رئیس شورای اداری بنیاد وکلای اروپایی

دومینیک آتیاس- رئیس پیشین کانون وکلای اروپا با بیش از ۱میلیون عضو

دوستان عزیز، چقدر خوشحالم که اینجا هستم. متشکرم، خانم رجوی، ولی می‌دانید، دلم می‌خواست در خیابانهای برلین تظاهرات کنم. دلم می‌خواست در اشرف۳ با خواهرانم باشم، بله، من آنها را خواهران خودم می‌دانم و هم‌چنین از شما، سیاستمداران، به‌خاطر سخنرانیهایتان متشکرم. با این حال من امروز خشمگین هستم. به‌عنوان عضوی از جامعه مدنی خشمگین هستم و می‌گویم بس است! اخاذی بس است! تروریسم آخوندها بس است! و می‌گویم درود به عزم و شجاعت اعضای شورای ملی مقاومت ایران در نقطه مقابل وارفتگی سیاستمداران غربی که مرتباً خود را بی‌اعتبار می‌کنند.

ما همه به اینجا آمده‌ایم تا به رهبران فعلی دنیای غرب بگوییم کافی است! دیگر کافی است! این اخاذی‌ها و تسلیم در برابر اخاذی‌ها و تسلیم به ترس کافی است! یک‌بار هم نشان بدهید که شجاعت دارید، شجاعت سیاسی دارید. نشان بدهید که نگرشی نو و با شهامت در رابطه با جهانی آزاد دارید. به شما رهبران اتحادیه اروپا می‌گویم، بیش از این مایهٔ خجالت ما نشوید! جوانان و مردم و خلق‌ها در حال رویگردانی از اروپا هستند؟ چرا؟ به‌خاطر بی‌شهامتی و فقدان بینش سیاسی‌تان.

چگونه تصور می‌کنید که با تسلیم در برابر کفتار و شغال می‌توان با آنها مسالمت کرد؟ چگونه تسلیم‌شدن را مترادف مقاومت در برابر تروریسم می‌شمارید؟ همان‌طور که خانم کاتلین دپورتر گفت، آیا کافی است آخوندها یک شهروند بلژیکی یا سوئدی را بربایند تا احکام دادگاهها را بی‌اعتبار کنند و هیچ‌یک از کشته‌شدگان غرامت نگیرند و آنهایی که آزاد شده‌اند بروند در ایران فیگور بگیرند؟ منظورم همانی است که زمانی در وین (بلژیک) بود و آزاد شد در حالی‌که به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود. شرم‌آور است! شرم‌آور! این میزان ضعف، شرم‌آور است!

آقایان، با این رفتارتان تروریسم (رژیم) ایران را تشویق می‌کنید و همدست آن می‌شوید، همدست قاتلانی می‌شوید که کارشان ایجاد هرج و مرج است، همدست آنهایی می‌شوید که خواستند نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا آقای ویدال کوادراس را که حامی وفادار مقاومت ایران است، ترور کنند. به‌خاطر بزدلی شما، بله به‌خاطر بزدلی شما، چیزی نمانده بود که او کشته شود.

بالأخره کی تصمیم می‌گیرید که سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهید، همان‌طور که ایالات متحده و کانادا این کار را کردند؟ آقای پمپئو گفته بود و من نقل‌قول می‌کنم: این اقدام، یعنی قرار دادن پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی، این اقدام اولین حکومت پدرخوانده تروریسم، رژیم ایران، را از منابع مالی لازم برای گسترش بلا و مرگ در جهان محروم می‌کند. منتظر چه هستید؟ منتظر چه هستید؟ چند عملیات تروریستی دیگر؟ چند مرگ دیگر لازم است؟ منتظر چه هستید تا از زنان، زنان مقاومت ایران الگو بگیرید؟ شجاعت و عزم بی‌شکاف آنها خلل‌ناپذیر است.

صد سال پیش، یک زن آمریکایی، یک زن ساده، رزا پارکس، فقط با عزم خود، تبعیض نژادی را در ایالات متحده لغو کرد؛ و زنان ایرانی چیزی را که او در آن زمان گفته بود تکرار می‌کنند: هرگز نباید از کاری که انجام می‌دهید بترسید، وقتی آنچه انجام می‌دهید کار درستی است. کار درست این است که با مخالفت و اَعمال خود، زنان و مردان ایران را از قید ترور و شکنجه و مرگ رها کنید. کار درست این است که به این مقاومت خونبار گوش فرا دهید که فریاد می‌زند نه شاه نه شیخ. کار درست این است که مردم ایران بتوانند بدون دخالت خارجی آینده خود را رقم بزنند. کار درست این است که از تمامی این زنان روی برنگردانید که بیش از ۴۰سال است تحت تعقیبند، زندانی‌اند و شکنجه می‌شوند و بهای گزافی برای آزادی خود و فرزندانشان می‌پردازند.

بله، یادی بکنیم از مریم اکبری منفرد که ۱۵سال است در زندان به‌سر می‌برد؛ ۱۵سال بدون این‌که بتواند فرزندانش را در آغوش بگیرد، ۱۵سال بدون دیدن روشنایی روز و حالا می‌خواهند تمام دارایی‌هایش را ضبط کنند به‌واقع خجالت نمی‌کشید؟ خجالت نمی‌کشید؟

اما از این بی‌عدالتی، نیرویی سر برآورد، نیروی ملتی که در گردانهای فشرده در سراسر کشور مقاومت می‌کند. آنها را به چشم دیدیم، در محله‌ها، در مدارس، در دانشگاهها، کارخانه‌ها، آمادهٔ پاسخ به فراخوان در روز مقدس قیام نهایی.

درود بر کانون‌های شورشی سازمان مجاهدین خلق ایران، آفرین به این شجاعت، آفرین به این غرور، آفرین که هرگز سر خم نمی‌کنند؛ زنان ایرانی در برابر هیچ چیزی سر خم نمی‌کنند. شما می‌جنگید، شما برای هدفی بسیار عادلانه، چه‌قدر عادلانه، با رهبری مریم رجوی می‌جنگید. شما چهرهٔ نمادین این مقاومت هستید. ما آنها را می‌بینیم، همهٔ این جوانان، چه‌قدر زیادند این جوانان! این همه جوان! این چیزی است که شگفت‌انگیز است، این همه پسر و دختر. عجب شهامتی!

نمی‌دانم می‌دانید یا نه؟ در فرانسوی ریشه کلمه «شجاعت»، از کلمه «قلب» می‌آید؛ و شما، همهٔ زنان ایرانی، فقط با گوش‌دادن به ندای قلبتان توانستید فراتر از محدودیت‌های فردی‌تان بروید. در زبان فرانسوی ضرب‌المثلی داریم که شاید در زبانهای دیگر هم باشد: کسی که دل دارد، ناممکن ندارد. قطعاً اندیشیدن به زنان ایرانی به این ضرب‌المثل، حیات دوباره می‌بخشد. تپش این قلب می‌آمی‌زد با تپش قلب ما برای ایران و بی‌وقفه فریاد بر می‌آورد: زن، مقاومت، آزادی و من به شما می‌گویم: حاضر، حاضر، حاضر!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c8eb593-3b8e-432a-a2b4-c48741d38edd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات