728 x 90

ابتلای ۱۱۹زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به ویروس کرونا

زندان رجایی شهر
زندان رجایی شهر

بر اساس گزارشها، ابتلای ۱۱۹ زندانی محبوس در زندان گوهردشت کرج به ویروس کرونا توسط بهداری این زندان تأیید شده است. طی ماه گذشته حداقل ۴ زندانی بر اثر ابتلاء به کرونا جان‌باخته‌اند (خبرگزاری هرانا - ۲۱مهرماه ۹۹).

بنا به گزارشهای قبلی (۱۴مهرماه) در سالن ۱۱ بند۴ گوهردشت نیز ۴۵زندانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌ بودند که ۳۴تن از آنان بدون رسیدگی پزشکی در سالن ۱۱ نگهداری می‌شدند.
زندانیان می‌گویند ویروس کرونا از طریق غذای زندان منتقل شده و به همین دلیل چند بار تقاضای جیره خشک غذایی کرده‌اند اما رئیس جنایتکار زندان با این درخواست مخالفت کرده است. دژخیمان از دادن دارو و کپسول اکسیژن به زندانیان مبتلا به کرونا خودداری می‌کنند.
بر اساس همین گزارشات یک زندانی در زندان گوهردشت کرج روز جمعه ۱۱مهر در پی ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده است. این زندانی ذوق علی عباسی، نام داشت و حدوداً ۷۰ساله بود.

شایان ذکر است که مقاومت ایران از شروع اپیدمی کرونا بارها از مجامع بین‌المللی برای آزادی زندانیان، به‌ویژه زندانیان سیاسی ولو به‌طور موقت تا پایان پاندومی کرونا و ضرورت لزوم اعزام یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی برای بازدید از زندانها و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3439429e-e03a-4b07-9e41-f2fc20a660da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات