728 x 90

آنتونی بلینکن: فرصت رژیم ایران برای مذاکرات برجام رو به پایان است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد آخرین وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با رژیم ایران گفت: تاکنون شش دور مذاکره داشته‌ایم و الآن توپ در زمین رژیم ایران است، اما این مدت نامحدود نخواهد بود.
آنتونی بلینکن روز پنجشنبه ۸مهر طی گفتگویی با خبرنگاران در پیتسبورگ گفت: ما در جریان مذاکرات احیای برجام در وین با متحدان اروپایی، چین و روسیه نشان دادیم در صورتی که رژیم ایران هم همین روند را دنبال کند، به‌طور کامل آماده بازگشت به تعهدات در قالب برجام هستیم.
بلینکن در ادامه افزود: تا حالا که آنها هیچ نشانه‌ای برای انجام چنین کاری بروز نداده‌اند، توپ حالا در زمین آن‌هاست، ولی برای طولانی‌مدت نخواهد بود.
چرا که مشکلی که حالا با آن روبه‌رو هستیم یا پیش‌رو خواهیم داشت، این است که رژیم ایران برنامه هسته‌یی خود را در نقض برجام دنبال می‌کند و سانتریفوژهای پیشرفته‌تری به کار می‌اندازد و انباشت اورانیوم غنی‌شده ۲۰ یا حتی ۶۰درصدی را بالا می‌برد، به جایی خواهیم رسید که بازگشت به برجام به‌دلیل پیشرفتی که رژیم ایران کرده، دیگر مزایای آن توافق را نخواهد داشت.
پس مسیری که پیش رو داریم همین طور کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود. ما با تمامی کشورهای دخیل در این تلاش از جمله چین، گفتگو کرده‌ایم. به نظرم درکی در میان اروپایی‌ها، روسیه و چین وجود دارد که امکان بازگشت به برجام طبق مفاد آن، نمی‌تواند نامحدود باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/250d9cc3-667c-4bd3-83b7-84c2107ee078"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات