728 x 90

اخبار اقتصادی,

تعطیلی ۷۰هتل در مشهد و به فروش گذاشتن آنها

-

تعطیلی هتلها در مشهد
تعطیلی هتلها در مشهد
ادامه دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای منطقه و بروز تنشها، افت شدید زائران و گردشگران کشورهای حوزه خلیج‌فارس در شهر مشهد را بهمراه داشته است. در نتیجه تعداد زیادی از هتل‌های مشهد تعطیل و به فروش گذاشته شده‌اند.

بنا‌ به گزارش خبرگزاری حکومتی "ایلنا"، محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتل داران خراسان رضوی در نشست خبری «چالشها و موضوعات مرتبط با گردشگری و میزبانی در ایران» اعلام کرد که 70هتل در شهر مشهد به فروش گذاشته شده است.

محمد قانعی افزود: «طبق یک پژوهش هر زائر در مشهد با میانگین اقامت سه روز، روزانه 120هزار تومان هزینه می‌کند، اما ما در مشهد نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و به‌خاطر حرکات ناشیانه و غیرمسئولانه برخی، زائران حاشیه خلیج را به‌راحتی از دست دادیم».

وی افزود: «تا پیش از حمله به سفارت عربستان سعودی ما سالانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون مسافر عربی بودیم و شرکتهای توریستی عربستان سعودی و بحرین اقدام به اجاره سالیانه هتل‌های 5ستاره می‌کردند. اما با حمله به سفارت عربستان امروز این هتل‌ها خالی از مسافر هستند و بیشتر مسافران ایرانی توانایی اقامت در این هتل‌های لوکس را ندارند، در نتیجه سرمایه زیادی امروز راکد مانده است».

بیشتر بخوانید:
تعطیل شدن هتل‌ها و دلایل آن از زبان کارشناس رژیم
توریسم کشور در آستانه ورشکستگی کامل قرار گرفته است
به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر نرخ ورود گردشگران به کشور طی چند ماه اخیر ۶۰درصد تنزل داشته است.

یک کارشناس ارشد توریسم رژیم گفته است: طی چند ماه اخیر ورود گردشگران خارجی به کشور به صفر نزدیک شده است.

وی گفت: دلیل این امر، افزایش بی‌رویه نرخ هتل و قیمت تورهای ایران که در مقایسه با کشورهای دیگر گرانتر شده است، می‌باشد. به گفته وی، وضعیت تورهای ورودی به کشور به گونه‌یی شده که دفاتر وارد کننده تور که تعداد آنها به ۷۰آژانس هم نمی‌رسد، در آستانه تعطیلی و ورشکستگی قرار دارند و چنان‌چه این روند تا چند ماه دیگر ادامه پیدا کند، حتماً منجر به تعطیلی آنها می‌شود.

این کارشناس رژیم با اشاره به این‌که از ابتدای سال تا‌کنون با کاهش ۶۰درصدی ورود گردشگر به کشور مواجه بوده‌ایم، افزود: با وجود این‌که هتلهای ایران نسبت به هتلهای کشورهای دیگر از استاندارد کافی برخوردار نیستند اما هتلهای ۲ستاره ایران هزینه‌یی برابر با هتلهای پنج‌ستاره در کشورهای اروپایی و آمریکایی دریافت می‌کند.

وی با اعلام این‌که از ابتدای سال تا‌کنون نرخ هتلها ۲۰درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به این‌که ۶۰درصد هزینه تور مربوط به قیمت مراکز اقامتی است به همین دلیل افزایش بی‌رویه نرخ هتل، در افزایش قیمت تورهای ورودی نقش زیادی دارد.

وی افزود: برای نمونه، قیمت هتل ۲ستاره مشهد ۱۳۸دلار، هتل لاله تهران ۱۶۰دلار و هتل عباسی اصفهان ۱۲۸دلار است که نسبت به سال قبل افزایش زیادی داشته و به‌طور کلی این مبالغ برای گردشگران خارجی زیاد است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da05f38f-6370-47d4-b98a-4b74358e9c6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات