728 x 90

آمریکا قطعنامه سازمان ملل را برای حمایت از آتش‌بس موقت در غزه پیشنهاد می‌کند

تصویری از مردم فلسطین - عکس از رویترز
تصویری از مردم فلسطین - عکس از رویترز

خبرگزاری رویترز روز ۳۰بهمن گزارش داد: آمریکا قطعنامه سازمان ملل را برای حمایت از آتش‌بس موقت در غزه پیشنهاد می‌کند.
بر اساس متنی که روز دوشنبه رویترز مشاهده کرد، ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه رقیب شورای امنیت سازمان ملل را پیشنهاد کرده است که بر حمایت این سازمان از آتش‌بس موقت در غزه در اسرع وقت عملی، تأکید می‌کند.

واشنگتن از واژه آتش‌بس در هر اقدام سازمان ملل در مورد جنگ اسراییل و حماس مخالف بوده است، اما متن پیش‌نویس ایالات متحده همان زبانی است که رئیس‌جمهور جو بایدن گفت هفته گذشته در گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل از آن استفاده کرده است.

متن پیش‌نویس آمریکا هم‌چنین «تعیین می‌کند که در شرایط کنونی، یک حمله زمینی بزرگ به رفح منجر به آسیب بیشتر به غیرنظامیان و جابه‌جایی بیشتر آنها از جمله به‌طور بالقوه به کشورهای همسایه خواهد شد»... .

پیش‌نویس قطعنامه‌ آمریکا می‌گوید که چنین اقدامی «پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه خواهد داشت و بنابراین تأکید می‌کند که چنین حمله زمینی بزرگی در شرایط کنونی نباید ادامه یابد».
هنوز مشخص نیست که پیش‌نویس قطعنامه چه زمانی به رأی‌گیری در شورای ۱۵نفره گذاشته می‌شود... . آمریکا  این متن را پس از آن ارائه کرد که الجزایر روز شنبه خواستار رأی‌گیری شورا در روز سه‌شنبه در مورد پیش‌نویس قطعنامه خود شد که خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در جنگ اسراییل و حماس است.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد به‌سرعت اعلام کرد که وتو خواهد شد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ab847fb-b5bd-40dd-921b-608369a33829"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات