728 x 90

آمریکا: تعیین جایزه ۱۰میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات از منابع مالی حزب‌الله لبنان

محمد ابراهیم بزی از منابع مالی حزب‌الله لبنان
محمد ابراهیم بزی از منابع مالی حزب‌الله لبنان

وزارت‌خارجهٔ آمریکا برای اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا ردیابی محمد ابراهیم بزی کمک کننده مالی اصلی حزب‌الله شود، پاداش ۱۰میلیون دلاری اختصاص داد.
پاداش برای عدالت، روز دوشنبه ۲۷اردیبهشت، در حساب توئیتری خود نوشت، وزارت امور خارجه آمریکا پاداش ۱۰میلیون دلاری را برای اطلاعات در مورد محمد ابراهیم بزی ارائه داد.
در این برنامه اعلام شده است که محمد ابراهیم بزی منبع مالی اصلی سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان از طریق فعالیت‌های تجاری خود در اروپا، آفریقا و خاورمیانه است، طبق این گزارش، او میلیون‌ها دلار به حزب‌الله کمک کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا محمد ابراهیم بزی را به‌عنوان یک تروریست جهانی در سال۲۰۱۸ طبقه‌بندی کرده است. وی یکی از سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران اصلی حزب‌الله است. هم‌چنین ۵شرکت وی در اروپا، آفریقای غربی و خاورمیانه تحریم شدند.

وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین خواستار دریافت اطلاعاتی در مورد ۶تن دیگر و ساز و کارهای کلیدی تسهیل نقل و انتقالات مالی، کمک کنندگان مالی اصلی و نهادهای مالی مؤثر در نقل و انتقالات مالی گروه حزب‌الله شده است.

واشنگتن هم‌چنین به‌دنبال شناسایی شرکت‌های تحت کنترل گروه حزب‌الله لبنان و کمک کنندگان مالی به این گروه است. آمریکا می‌گوید: «گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله برای انجام عملیات و حملات در سراسر جهان از سوی شبکه‌های مالی و تسهیل پشتیبانی می‌شوند».

این سایت هم‌چنین برای اطلاع از محمد قصیر پاداش تعیین کرده و می‌گوید که وی «بودجه عملیات حزب‌الله را از طریق تعدادی از فعالیت‌های قاچاق، خریدهای غیرقانونی و سایر پروژه‌های جنایی تأمین می‌کند».

این لیست هم‌چنین شامل محمد قاسم البزال است و به‌گفته سایت، مدیریت امور حسابداری مالی بین حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران از جمله مسئولیت‌های وی است.

در لیست پاداش‌های مالی، علی قصیر نیز به چشم می‌خورد که نماینده حزب‌الله در ایران است و تسهیل‌کننده عمده فعالیت‌های مالی و تجاری است.

محمد کوثرانی نیز به‌عنوان «نوع خاصی از تهدیدهای تروریستی جهانی» در این لیست جای دارد. طبق گفته خزانه‌داری آمریکا، وی یکی از «رهبران ارشد حزب‌الله عراق» است و «برخی از کارهای هماهنگی سیاسی را برای گروه‌های شبه‌نظامی مستقر در عراق، متحد با ایران، که قبلاً توسط ژنرال قاسم سلیمانی سازماندهی شده بود، انجام می‌داد».

این لیست هم‌چنین شامل ادهم طباجه است و او با عناصر سازمانی ارشد در حزب‌الله ارتباط مستقیم دارد. علاوه بر این، علی یوسف شراره نیز به دریافت «میلیون‌ها دلار از حزب‌الله برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تجاری پشتیبان مالی این گروه تروریستی» متهم شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/359a4ae6-372b-4a79-b3f3-8eaa190d100f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات