728 x 90

آمریکا به‌دنبال حذف رژیم ایران از آژانس حقوق زنان سازمان ملل است

کارن ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید
کارن ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید

نیویورک تایمز روز ۱۱آبان درباره حذف رژیم آخوندی از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد از قصد آمریکا برای حذف رژیم ایران از آژانس حقوق زنان سازمان ملل خبر داد.
در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز چهارشنبه، سفیر آمریکا از جامعه جهانی خواست «حمایت اخلاقی» خود را از معترضان در ایران اعلام کنند.
نیویورک تایمز نوشت: قیام در ایران که اکنون در هفتمین هفته خود قرار دارد، روز چهارشنبه با برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت برای بحث در مورد نقض حقوق‌بشر توسط دولت علیه معترضان به سازمان ملل رسید.
ایالات متحده و آلبانی مشترکاً خواستار برگزاری نشست غیررسمی شورا شدند و همه ۱۵کشور عضو در آن شرکت کردند، اما بسیاری از آنها در سطح سفیر نبودند.
آمریکا اعلام کرد که ابتکار عملی را برای حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل متحد، یک نهاد ۴۵نفره با تمرکز بر برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان آغاز خواهد کرد.
آقای فرید خوجه سفیر آلبانی هم طی پیامی به ایرانیان کف خیابان گفت: دلگرم باشید چرا که در آلبانی هم جوانان در خط مقدم بودند که راه را برای نسل بعدی که آزاد زندگی کنند باز کردند.

در همین روز کارن ژان پیر سخنگوی کاخ‌سفید در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: در هفته گذشته، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کانادا مقامات بیشتری از رژیم ایران را به‌دلیل سرکوب مداومی که شاهد آن بوده‌ایم تحریم کرده‌اند.

سرکوب خشونت‌باری که شاهد آن بوده‌ایم و من فکر می‌کنم شما گزارشها را دیدید.

ما میزبان گفتگوی سازمان ملل در مورد وضعیت ویژه حقوق‌بشر ایران بوده‌ایم، از بیانیه مشترک وزرای خارجه زن در مورد رویدادهای ایران استقبال کرده‌ایم و از اصلاح مجدد سیاست آلمان در قبال ایران حمایت کرده‌ایم. ما از درخواست جوامع مدنی برای اخراج فوری جمهوری اسلامی از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان استقبال می‌کنیم. دولت ایالات متحده برای اطمینان از حذف ایران اقدام خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a18f020-dfb2-4ee1-bf3e-53b05d1334a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات