728 x 90

آلمان رژیم ایران را به ممانعت از توافقات تسلیحات هسته‌یی با قدرتهای جهانی متهم کرد

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، و وزرای ارشد کابینه . خبرگزاری فرانسه
اولاف شولز، صدراعظم آلمان، و وزرای ارشد کابینه . خبرگزاری فرانسه

به گزارش نشنال امارات به‌تاریخ ۲۴خرداد، آلمان رژیم ایران را به بلوکه کردن توافق هسته‌یی متهم کرده است.

آلمان در راستای استراتژی جدید امنیت ملی خود، در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، رژیم ایران را به ممانعت از توافقات تسلیحات هسته‌یی با قدرتهای جهانی متهم کرده است. گزارش بیان می‌کند که فعالیت‌های منطقه‌یی رژیم ایران و برنامه موشکی آن نیز به تشدید تنش در منطقه منجر می‌شود.

این گزارش، که اولین استراتژی امنیتی رسمی آلمان است و شامل ۷۶ صفحه می‌شود، اصولاً به مسائل دفاعی سنتی و سیاست خارجی خارج از اروپا تمرکز کرده است. در گزارش آمده است: رژیم ایران نه تنها حقوق‌بشر شهروندان خود را نقض می‌کند، بلکه به‌دنبال جاه‌طلبیهای هسته‌یی خود و تولید مواد شکافت‌پذیر بسیار غنی‌تر می‌باشد.

هم‌چنین به‌گفته تهران، توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ که تحریم‌ها را در ازای محدودسازی فعالیت‌های هسته‌یی ایران لغو کرد، توسط ایران مسدود شده است. از زمان خروج ایالات متحده از این توافق در سال۲۰۱۸، ایران به صراحت محدودیتها را نادیده گرفته است و با انجام فعالیت‌هایی مانند غنی‌سازی اورانیوم به اندازه‌ای که قدرتهای غربی معتقدند هدف غیرنظامی قابل قبولی ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d42ac46-4b2f-4ca6-bf4e-e7b34de784ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات