728 x 90

آلمان حزب‌الله لبنان را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد

پلیس آلمان
پلیس آلمان

خبرگزاری رویترز ۱۱ اردیبهشت گزارش داد: دولت آلمان حزب‌الله لبنان را ممنوع کرد و آن را به‌عنوان سازمانی تروریستی که دست به حملات می‌زند نامگذاری کرد. این نامگذاری توسط وزارت کشور آلمان صورت گرفت.

رویترز خاطرنشان کرد: دولت آلمان پیش از این نامگذاری، بین بال سیاسی حزب‌الله و بال نظامی آن‌که برای حمایت از بشار اسد در سوریه می‌جنگید تفاوت قائل می‌شد.

 

وزارت کشور آلمان اعلام کرد فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در خاک آلمان «ترویج مبارزه مسلحانه با ابزارهای تروریستی» است؛ این کشور هر گونه فعالیت این حزب را در آلمان ممنوع کرد.

 

روزنامه زوددویچه تسایتونگ، در گزارشی در این باره نوشت: « اعضای هیأت‌مدیره انجمنهای حزب‌الله در آلمان، خزانه‌داران و حتی مشاوران مالیاتی آنها بازداشت شدند».

 

بر اساس این گزارش؛ «پلیس آلمان در یک حمله غافلگیرکننده در شهرهای مونستر، دورتموند، برلین و برمن مساجد و انجمنهای فرهنگی را که محل دیدار و گفتگوی حامیان و اعضای حزب‌الله لبنان در آلمان بود تفتیش کرد».

 

هورست سیوهوفر؛ یک سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز در توئیتی با اعلام این ممنوعیت نوشت: «وزیر کشور سازمان تروریستی حزب‌الله در آلمان را ممنوع کرده است"‌‌. وی افزود: "‌‌حتی در مواقع بحران، حکومت قانون قادر به‌عمل است».

 

اعلام ممنوعیت حزب‌الشیطان لبنان در آلمان در حالی است که بوندستاگ (پارلمان آلمان)در آذر ماه گذشته با تصویب لایحه‌ای خواهان ممنوعیت فعالیت شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان هم‌چون فعالیت شاخه نظامی این سازمان مورد حمایت رژیم ایران شده بود.

 

پیش‌تر و در سال ۲۰۰۸ فعالیت تلویزیون المنار وابسته به این حزب در کشور آلمان به‌دلیل ترویج فعالیت‌های تروریستی ممنوع اعلام شده بود.

 

خاطرنشان می‌شود که انگلستان نیز؛ سال گذشته این حزب تحت حمایت رژیم ایران را به استناد فعالیت‌هایش در سوریه در حمایت از رژیم اسد؛ عراق و یمن در لیست سازمانهای تروریستی خود قرار داد.

 

حزب الشیطان لبنان وابسته و ساخته و پرداخته حکومت آخوندیست و به تصریح سرکرده اش، با غارت دراییهای مردم محروم ایران در تمامی زمینه ها تأمین مالی و تسلیحاتی می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/345348ed-08ba-4bbf-a594-3550ba307bf0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات