728 x 90

آسوشیتدپرس: کمیته سازمان ملل ‌متحد نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد

آسوشیتد پرس کمیته سازمان ملل متحد نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد
آسوشیتد پرس کمیته سازمان ملل متحد نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد

آسوشیتدپرس درباره تصویب قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی در اجلاس کمیتهٴ سوم مجمع عمومی ملل ‌متحد به‌دلیل نقض حقوق‌بشر گزارش داد: این قطعنامه مصرانه از رژیم ایران خواست تا بازداشت گسترده خودسرانه را متوقف کند و نسبت به افزایش اعدام ابراز نگرانی جدی کرد.

در این قطعنامه به‌طور مشخص به نقض حقوق‌بشر در زمینه تعقیب و اذیت و آزار و تهدید علیه اقلیتهای مذهبی اشاره شده است. یقین زیادی وجود دارد که این قطعنامه در ماه آینده توسط ۱۹۳کشور عضو مجمع عمومی هم به تصویب برسد.

 

این قطعنامه که توسط کانادا حمایت شده همچنین از ایران خواستار پایان دادن به محدودیتهای گسترده و جدی شامل آزادی تجمع مخالفان سیاسی، مدافعان آزادی، رهبران کارگری، فعالان محیط‌زیست، دانشگاهیان، فیلم‌سازان، خبرنگاران، بلاگرها، رسانه‌های اجتماعی و سایرین شده است.

در حالیکه این قطعنامه از حذف مجازات اعدام برای برخی متخلفان مواد مخدر استقبال کرده از تعدد بالای شوک‌آور استفاده از مجازات اعدام از جمله علیه نوجوانان ابراز نگرانی جدی کرده است…

 

 

 

بیشتر بخوانید

مریم رجوی: فاشیسم دینی حاکم باید از جامعه جهانی طرد، پرونده آن به شورای امنیت احاله و سرمدارانش به‌خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه شوند

مریم رجوی، ضمن استقبال از تصویب شصت و پنجمین قطعنامه‌ ملل ‌متحد مبنی بر محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران گفت: این قطعنامه که در محکومیت نقض سیستماتیک و وخیم حقوق‌بشر توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران است، بار دیگر نشان می‌دهد که این رژیم حقوق بنیادین مردم را در همه وجوه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به‌صورت فاحشی لگدکوب می‌کند. رژیمی که هیچ سنخیتی با قرن بیست و یکم ندارد و باید از جامعه جهانی طرد شود.

 

‌قطعنامه بر «تعداد بالای مجازات اعدام شامل اعدام افراد زیر سن قانونی»، «بازداشت‌های خودسرانه سیستماتیک و گسترده»، شرایط فاجعه‌بار زندانها که زندانیان «عامدانه از دسترسی به درمانهای پزشکی کافی» محروم می‌شوند و مرگ مشکوک دستگیر ‌شدگان قیام‌ها در زندانهای رژیم تأکید می‌کند. با در نظر گرفتن سایر جنایات و سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم که قطعنامه به آن نپرداخته مانند ترور سیستماتیک مخالفان در خارج و سلب حق مردم ایران برای مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور، برخورداری از حاکمیت قانون، دسترسی به‌دادگاههای صالحه، دسترسی آزادانه به‌اطلاعات، تشکیل سندیکاها و اتحادیه‌های مستقل کارگری و کارمندی و دانشجویی، تردیدی باقی نمی‌گذارد که این رژیم، وحشی‌ترین و متجاوزترین ناقض حقوق‌بشر در جهان امروز است. از این رو جامعه جهانی باید پرونده جنایت‌هایش را به ‌شورای امنیت ملل ‌متحد ارجاع و حق مقاومت مردم علیه این رژیم ضدبشری را به‌رسمیت بشناسد.


مریم رجوی تأکید کرد: بالاترین مصداق نقض جدی حقوق‌بشر در ایران، قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷است که مهم‌ترین نهادها و سران کنونی رژیم در آن دست داشته و هم‌چنان از آن دفاع می‌کنند و تا امروز از هر مجازاتی مصونیت یافته‌اند از این رو تحقیق پیرامون این جنایت بزرگ علیه بشریت و محاکمه مسئولان آن یک آزمایش بزرگ در مقابل جامعه جهانی است.

 

 

وزیر خارجه کانادا از قطعنامه مللمتحد در محکومیت نقض حقوقبشر در ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9d34ed7-b7c4-4cbb-99a6-f77943b9b206"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات