728 x 90

آسوشیتدپرس: «توافق قریب‌الوقوع اتمی با رژیم ایران، اسراییل را نگران می‌کند»

مذاکرات وین
مذاکرات وین

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۴ اسفند با عنوان «توافق قریب‌الوقوع اتمی با رژیم ایران، اسراییل را نگران می‌کند» نوشت:

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، با تکرار تهدید خود مبنی بر این‌که اسراییل به این توافق پایبند نیست و در صورت لزوم آماده حمله به رژیم ایران است، گفت: «توافق نوظهور، همان‌طور که به‌نظر می‌رسد، بسیار محتمل است که یک خاورمیانه خشن‌تر و بی‌ثبات‌تر ایجاد کند».

رهبران اسراییل بیم آن دارند که عمر کوتاه باقیمانده برجام در درازمدت به توقف رژیم ایران کمک چندانی نکند، آنها هم‌چنین از این بیم دارند که با کاهش تحریم‌ها و آزاد شدن میلیاردها دلار دارایی مسدود شده، رژیم ایران بیشتر برای تسلیح و تأمین مالی نیروهای نیابتی خود در سراسر منطقه هزینه کند. اینها شامل گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان و گروه‌های حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه است.

 

خبرگزاری رویترز روز ۵ اسفند گزارش داد: مذاکرات اتمی بین رژیم ایران و آمریکا به خط پایان نزدیک می‌شود و انتظار می‌رود به زودی توافق جدیدی در مورد لغو تحریم‌ها در ازای کنترل‌های مجدد بر غنی‌سازی اورانیوم اعلام شود.

دیپلماتها برای آماده کردن قانونگذاران، صاحب‌نظران و رأی دهندگان برای این سازش نوظهور شروع به توجیه خبرنگاران کرده‌اند این مذاکرات در شرایطی به پایان می‌رسد که بازار نفت در حال حاضر با کمترین عرضه طی یک دهه اخیر روبه‌رو است و روابط بین آمریکا و متحدانش از یک‌سو و روسیه از سوی دیگر بدتر شده است.

 

واشنگتن پست روز ۵ اسفند نوشت: مذاکره بر سر توافق اتمی با رژیم ایران به پایان خود نزدیک است و به‌نظر می‌رسد توافق ممکن است

نزدیک به یک سال پس از شروع مذاکره، موفقیت یا شکست بر سر تجدید توافق در چند روز آینده در انتظار است.

یکی از دستیاران کنگره که خواست نامش فاش نشود گفت: «احتمالاً این توافق هفته آینده اعلام خواهد شد. در حال حاضر، تغییرات کافی در پیش‌نویس توافق صورت گرفته است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c65d0edb-4777-41ac-b90a-8f11ff344e03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات