728 x 90

آخرین گزارشها درباره نتایج انتخابات کنگره آمریکا

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

طبق آخرین گزارشها درباره نتایج انتخابات کنگره آمریکا، جمهوریخواهان در سنای این کشور که ۱۰۰عضو دارد، با کسب ۵۲کرسی اکثریت خود را تقویت کردند. دمکراتها در سنا ۴۶کرسی به‌دست آورده‌اند.

در مجلس نمایندگان که ۴۳۵کرسی دارد، دمکراتها با ۲۲۲کرسی حائز اکثریت شدند. ۱۹۹کرسی به جمهوریخواهان تعلق گرفته است. شمارش آرای ۱۴کرسی هنوز ادامه دارد و نتایج رسمی اعلام نشده است.

 

دوره نمایندگی در مجلس نمایندگان آمریکا دو سال است و دوره سنای این کشور ۶سال است. یک‌سوم اعضای سنا در هر دو سال تجدید انتخاب می‌شوند.

 

نیویورک تایمز نوشت: در حالیکه دمکراتها کنترل مجلس نمایندگان را به‌دست آوردند، جمهوریخواهان به اکثریت خود در سنا افزوده و چند کرسی جدید را در سنا کسب می‌کنند. جمهوریخواهان همچنین رقابتهای فرمانداری در ایالتهای فلوریدا و اوهایو را بردند. این دو ایالت از ایالتهای کلیدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰خواهند بود.

 

تایمز مالی نوشت: اکثریت قویتر جمهوریخواهان در سنا، بدین معنی است که ترامپ در تاییدیه گرفتن برای مقاماتی که در پستهای کلیدی منصوب می‌کند، دست بازی بیشتری خواهد داشت.

 

ترامپ در توییت خود درباره نتایج انتخابات نوشت« امشب موفقیت چشمگیری داشتیم. از همه شما متشکرم».

 

رویترز گزارش کرده است، انتظار می‌رود جمهوریخواهان در دوره جدید مجلس نمایندگان بیش از گذشته به ترامپ نزدیک بوده و متحدتر از قبل با دستور کار و برنامه عمل ترامپ کار کنند. به گزارش رویتر، اغلب جمهوریخواهانی که در مجلس نمایندگان کرسیهای خود را از دست دادند، کسانی بودند که سعی می‌کردند از ترامپ و شعارهای او فاصله بگیرند.

 

دونالد ترامپ به نانسی پلوسی رهبر دمکراتها در مجلس نمایندگان زنگ‌زده و پیروزی دمکراتها در این مجلس را به او تبریک گفت. نانسی پلوسی قبل از آن گفته بود استیضاح ترامپ در دستور کار مجلسی که دمکراتها در آن اکثریت دارند، نخواهد بود.

 

دو روز قبل از انتخابات، واشنگتن پست در ۴نوامبر نوشت: به‌نظر میآید پرزیدنت با این‌که جمهوریخواهان، کنگره را از دست بدهند راحت است. استراتژی او به‌نظر میآید تماماً انگیزه دادن به پایگاه خودش برای ایالتهای کلیدی سنا می‌باشد....

واشنگتن پست خاطرنشان کرد، در حالی که دمکراتها تحقیقات در مورد ترامپ را افزایش خواهند داد و حتی برنامه کاهش مالیات او را لغو خواهند کرد؛ به‌نظر میاید که ترامپ روی این حساب می‌کند که وقتی کنگره در دست دمکراتها باشد، شانس او در انتخابات بعدی، افزایش می‌یابد. چون تاریخاً این‌طور بوده و در سالهای ۲۰۰۴و ۱۹۹۶و ۱۹۸۸و ۱۹۷۲و ۱۹۶۸و ۱۹۵۶، رأی دهندگان به رئیس جمهوری رأی داده‌اند که از حزب مخالف ِ ریاست کنگره بوده است.

 

نانسی پلوسی نیز در سخنرانی خود گفت هدف حزب دموکرات پس از پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای برای مجلس نمایندگان تلاش برای ایجاد وحدت در کشور است.

به گزارش فاکس‌ نیوز در حدود ۳۸میلیون رأی دهنده پیش از موعد رأی‌گیری در روز سه‌شنبه رأی خود را ارسال کرده‌اند که نسبت به انتخابات میا ن دوره‌ای در سال ۲۰۱۴یعنی بیش از ۲۷میلیون رأی دهنده،۱۰میلیون افزایش داشته است.

در این انتخابات رأی دهندگان برای تعیین ۴۳۵کرسی مجلس نمایندگان، ۳۵کرسی از ۱۰۰کرسی مجلس سنا و ۳۶فرماندار ایالتی از ۵۰فرماندار کشور به پای صندوق های رأی رفتند.

نکته قابل‌ توجه دیگر این‌که، بالاترین تعداد زن در مجلس نمایندگان در تاریخ آمریکا در این دوره خواهند بود. تا کنون انتخاب ۹۹زن نماینده که نزدیک به ۲۳درصد مجلس نمایندگان را در بر می‌گیرد، تأیید شده است و دو نفر از آنها مسلمان وابسته به حزب دموکرات هستند. بالاترین رقم زنان نماینده پیش از این ۸۴نفر بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58776300-b2a7-4fd2-ad3d-e001835b4efd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات