728 x 90

خروج نيروهاي آمريكا,

اکثریت نیروهای آمریکا تا اواسط دسامبر عراق را ترک می‌کنند

-

خروج نیروهای آمریکایی - آرشیو
خروج نیروهای آمریکایی - آرشیو
خبرگزاری فرانسه: یک ژنرال آمریکا روز پنجشنبه گفت ”اکثریت کلان“ نیروهای باقیمانده آمریکا در عراق بر اساس برنامه پیشرفت عقب‌کشیدن ارتش آمریکا تا اواسط دسامبر خارج می‌گردند.
ژنرال سرگرد توماس سوپیر جانشین فرماندهی نیروهای آمریکا در عراق گفت، کمتراز ۳۴هزار نیرو در عراق بعد از این‌که با فرمان جرج. دبلیو. بوش در یک افزایش تدریجی به ۱۷۰هزار نیرو در سال ۲۰۰۷ رسیده بود، در عراق باقی مانده است.
وی در یک ویدئو در ارتباط با بغداد گفت ”همان‌گونه که من به طرح نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم که میزان زمانی که ما داریم درحدود اواسط دسامبر یا بیشتر است، این اکثریت کلان نیروهای آمریکا در عراق، بنا بر طرحی که برای خروج آنها از عراق ریخته‌ایم، تا این زمان خارج می‌شوند “.
بنا‌ به قرارداد امنیتی ۲۰۰۸، آمریکا باید کلیه نیروهایش را تا پایان سال بیرون بکشد. مذاکرات برای یک میزان کوچک نیرو درحدود یک چند هزار بعد از ۲۰۱۱ به‌دلیل مشکل مصونیت حقوقی برای سربازان آمریکایی به شکست انجامید.
سوپیر به خبرنگاران گفت، عقب‌کشیدن نیروها و تجهیزات بیانگر یک تلاش لجستیکی ”عظیم“ می‌باشد، درحدود ۱۶۵۰ کامیون در رفت‌وآمد در این کشور در هر روزی که مشخص شود، می‌باشد.
این ژنرال این کار را درمقایسه با دوران جنگ جهانی دوم می‌داند، زمانی که نیروهای متحدان تدارکات‌رسانی را توسط کامیون به نیروهای رزمی در پیشروی به سمت آلمان بعد از فرود در انجام می‌دادند.
سوپیر گفت ”من به شما می‌گویم همین الآن که این جا نشسته‌ایم، ما عمیقاً در وسط این کار قرار داریم. بنابراین کامیونها و هواپیماها و نفراتی هستند که به سرعت دربالاترین میزان سرعت در عراق مشغول اجرای تعهدمان می‌باشند“.
ولی وی اضافه کرد که این عقب‌کشیدن بر اساس ”روشهای حساب شده“برای حراست علیه حملات ستیزه‌جویان در هنگام خروج نیروها صورت می‌گیرد.
بنا‌ به گفته سوفیر، بنابراین افسران آمریکایی تصمیم گرفته‌اند که همان‌گونه که در گذشته با انتشار اطلاعات بستن پایگاهها حملاتی علیه آنها صورت گرفته است، جزئیات طرح خروج را افشا نکنند.
نیروهای آمریکایی، که زمانی در بالاترین ”افزایش ناگهانی“ نیروهای اضافه در ۲۰۰۷ در ۵۰۵ پایگاه به‌سر می‌بردند، اکنون فقط ۱۲پایگاه در این کشور دارند.
بیشتر نیروها کشور را به‌صورت هوایی و تجهیزات توسط کامیون به کویت در همسایگی ترک می‌کنند.
دولت رئیس‌جمهور باراک اوباما در حال ارزیابی حداکثر گسترش ممکن حضور ارتش آمریکا در کویت و منطقه خلیج بعد از خروج نیروها در عراق می‌باشند، مقامات می‌گویند این حرکتی است که برای مقابله با تهدید تهران طراحی خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d317c3d-5693-48ee-ab31-6dc1cb739be1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات