728 x 90

دخالت رژيم در عراق,اعتراض عليه مالكي,

تجمع العراقیه در دیالی: دخالتهای ایران همه اجزای پیکر ما را فلج کرده است

-

الزمان
الزمان
حقوقدانان و وکلا و روشنفکران و روزنامه‌نگاران و نویسندگان اعلام کردند که ”دخالتهای ایران همه اجزای پیکر اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ما را فلج کرده است و اگر به سرعت معالجه نشود بیرون کشیدن از این دولت و اجرای انتخابات زودرس تنها گزینه خواهد بود“. روزنامه الزمان عراق ۲۹ مهر نوشت: در بیانیه بیش از ۳۰۰تن از حقوقدانان و وکلا و روشنفکران و روزنامه‌نگاران و نویسندگان که ”روزنامه الزمان“ دیروز آن را دریافت نمود آمده است: ”که بر کسی پوشیده نیست که عراق بر سر یک دو راهی خطرناک قرار گرفته است. دوراهی سقوط در پرتگاه فساد و ناامنی و طائفه گرایی و یا نجات از وضعیت کنونی با همت مردم و نیروهای ملی“.
بیانیه افزود: ”اکنون ناامنی و فقر و بیکاری و فساد مالی و اداری، همه جا را فراگرفته و خدمات یا ناچیز است و یا اصلاً وجود ندارد و متأسفانه عراق که مهد تمدن جهان بوده اکنون در بالاترین ردیف از نظر نقض حقوق‌بشر و فساد در جهان قرار گرفته است. مردم از فرقه‌گرایی سیاسی و گروهی و ارعاب و دستگیریهای خودسرانه و تروریسم و ریشه‌کنی بدنام و هم‌چنین از افزایش گرسنگی و فقر و فقدان امنیت و خدمات به ستوه آمده‌اند. تروریستهای جنایتکار وابسته به ایران، روزانه جان بسیاری از مردم بی‌گناه و صبور را می‌گیرند و وحشت و ویرانی و درد را در صحنه میهن مجروح می‌کارند، سپس به پناهگاه امن خود در تهران می‌روند که همه این جنایتکاران را تحت حمایت خود قرار می‌دهد و برای آنها وسائل کشتن و تروریسم و ناامنی را تأمین می‌کند و با همکاری آشکار برخی مقامات فاسد، آنان را از چنگال عدالت فراری می‌دهد“.
بیانیه ادامه داد ”اضافه بر آن قدرت نظامی و امنیتی در دستان یک فرد متمرکز شده بدون این‌که او در مقابل خرابی وضعیت امنیتی و از دست رفتن جان مردم پاسخگو باشد. بیان سناریوهای دروغ در مورد کشف عاملان ترور و انفجارها با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و جای تردیدی باقی نمانده که فرمانده کل نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی و امنیتی وابسته به او مسئولیت مستقیم خرابی و فروپاشی اوضاع امنیتی را به‌عهده‌ دارند“.
بیانیه گفت ”مردمی که به‌صورت مسالمت‌آمیز به تظاهرات و مخالفت با وضعیت موجود می‌پردازند و خواستار ایجاد یک دولت ملی و مردمی و دولت عدالت و مساوات و قانون و آزادیها هستند دستگیر شکنجه شده و روزنامه‌نگاران و متخصصان و افسران ملی عراق با صداخفه‌کن و بمبهای چسبنده صادره از ایران به قتل می‌رسند“.
بیانیه تأکید کرد که ”ما هم صدا با کسانی‌که خواهان نجات عراق و پایان درد و رنجهای مردم هستند اعلام می‌کنیم که ریشه همه این مشکلات در این است که طائفه گری سیاسی و حاکمیت حزب واحد باعث شده که صدای مردم به‌جایی نرسد و جایی برای مشارکت واقعی در دولت باقی نماند و حکومتی که بر اساس توافق اربیل و با کوتاه آمدن العراقیه از حق انتخاباتی‌اش به قدرت رسید از اجرای توافقات و التزاماتی که منجر به حکومت رسیدنش شد سرباز می‌زند.
لذا چنین دولتی فاقد مشروعیت است و همان‌گونه که بسیاری از پارلمانترها تأکید کرده‌اند ماندن در چنین دولتی در خدمت مردم عراق نیست و راه‌حل در انتخابات زودرس و یا بهار عراق است و اعلام انصراف دکتر علاوی از ریاست شورایعالی سیاستهای استراتژیک مورد تأیید ماست و این گام ملی باید با گامهای بعدی یعنی خروج از دولت و اجرای انتخابات زودرس و سالم تکمیل شود“ ».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14b48337-25bf-46b6-9488-226e12f92513"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات