728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

ایستادگی در برابر تانکها

-

قیام مردم سوریه - آرشیو
قیام مردم سوریه - آرشیو
باز هم سوریه، بعد از درعا، حما، دیرالزور، ادلب و رستن، مرگ سوار بر عرشه تانکهای ساخت روسیه به تلبیسه رسیده است. ایستادگی در برابر تانکها

گزارشی از الجزیره: اینها تانکهایی است که مردم سوریه بهای آن را برای آزادسازی جولان پرداخته بودند. انقلابیون سوریه وقتی تانکهای ارتش را در حال کوبیدن شهرهای امن سوریه می‌بینند می‌گویند: این تانکها بعد از یک انتظار طولانی از مخفیگاه خود خارج شده‌اند تا شهرها و روستاها را از دست مردم سوریه آزاد کنند.

مخالفان می‌گویند پاسخ امنیتی رژیم، ریشه‌کن کردن کسانی است که آزادی و دموکراسی را برای وطنشان سوریه می‌خواهند.

آنها می‌گویند اسد علیه مردم خودش جنگی را شروع کرده که نیروی اصلی آن لشکر 4 است این لشکر به‌وسیله گروههای زبده‌یی از تیپهای مختلف و نیروهای لباس‌شخصی تقویت شده است تا انقلاب را خاموش کند.

گریه مادر سر جسد فرزند.
ابعاد خشونت و اقدامات سرکوبگرانه‌ای که انقلابیون سوریه با آن مواجه هستند آنها را به این سمت سوق داده که می‌گویند، رژیم بیشتر شبیه به یک باند مسلح است.

آنها برای اثبات حرف خودشان، سیلی از تصاویر را به نمایش می‌گذارند که در آنها شکنجه شدن کسانی نشان داده می‌شود که به خود جرأت داده‌اند که دیوار سکوت در سوریه را بکشند. آنها شعار میدهند: الموت لا للمذله، مرگ، نه ذلت

این اقدامهای سرکوبگرانه تا جایی گسترش پیدا کرد که دست به ربودن دختران سوریها در بعضی شهرها و روستاها می‌زنند.

بنا بر آن‌چه سایتهای معترضان به ثبت رسانده‌اند، نیروهای شبیحه (یا لباس شخصی) اقدام به ربودن دختران سوری می‌کنند، این وضعیت شنونده را به مرز انفجار می‌رساند و او را به جنگ می‌کشاند. 

سبک کار لباس شخصیها و خشونت آنها به مرز سوریه محدود نمی‌شود و به تمام نقاط جهان رسیده است. بنا بر گزارش سازمان عفو بین‌الملل: دیپلوماتهای سوریه دست به یک بسیج رعب آور علیه مخالفانی زدند که آکسیونهای اعتراضی را در مقابل سفارتهای سوریه در کشورهای غربی‌سازماندهی می‌کنند.

در کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس، المان، اسپانیا و آمریکا کارمندان سفارت سوریه اقدام به تهدید هموطن خود کردند تا آکسیونهای اعتراضی خود علیه رژیم سوریه را متوقف کنند.
این اقدامهای سرکوبگرانه علاوه بر زنجیره‌ای از ترورهایی است که سوریه شاهد آن بوده است، اپوزسیون مسئولیت ان را متوجه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی می‌داند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c650589a-bbb4-495f-9dc7-5e9ff20e3fdd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات