728 x 90

-

پیامدهای سقوط هواپیمای لخ کاشینسکی در ارتش لهستان

-

لخ کاشینسکی رئیس‌جمهور فقید لهستان
لخ کاشینسکی رئیس‌جمهور فقید لهستان
تعداد دیگری از فرماندهای نظامی لهستان برکنار شدند، تعدادی هم منتظر اخراج هستند، علت چیست؟ این از پیامدهای سقوط هواپیمای لخ کاشینسکی است.

یورونیوز: دونالد توسک نخست‌وزیر لهستان ۳ ژنرال نیروی هوایی این کشور را اخراج کرد. این تصمیم نزدیک ۱ هفته پس از انتشار گزارشی درباره کوتاهی نیروی هوایی لهستان در حادثه سقوط هواپیمای حامل لخ کاشینسکی رئیس‌جمهور سابق این کشور اعلام شد.

وزیردفاع لهستان نیز هفته گذشته کناره‌گیری خود را اعلام کرد. بر اساس گزارش جدید خلبان هواپیمای سرنگون شده مهارتهای لازم را برای این پرواز نداشته است. دونالد توسک نخست‌وزیر لهستان در این باره گفته وی و سایر مقامهای دولتی قصد دارند پس از اعلام گزارش جدید کمیسیون دولتی مربوطه توصیه‌های آن را درباره افراد مقصر اجرا کنند. بر اساس تصمیم مقامهای لهستانی ۱۳افسر و معاون وزیر دفاع این کشورنیز از سمتهای خود برکنار می‌شوند. در حادثه سقوط هواپیمای مقامهای لهستانی در روسیه ۹۶نفر از جمله رئیس‌جمهور سابق این کشور و چند تن از مقامهای بلندپایه آن کشته شدند. این حادثه باعث تیرگی روابط لهستان و روسیه شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff6ba3cb-db7a-41b5-b16a-6cf85971cc6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات