در ادامه بروز حوادث معادن در استان کرمان در اولین حادثه سال جاری، معدن کروم صوغان فرو ریخت و موجب کشته و زخمی شدن کارگران این معدن شد. در حالی طی سال گذشته بارها شاهد ریزش معادن زغالسنگ شمال کرمان بودیم که این بار در نخستین حادثه معادن استان کرمان در سال جاری بر اثر ریزش معدن کروم صوغان در شهرستان تازه تأسیس ارزوئیه تعدادی از کارگران معدن کشته و زخمیشدند.
به گزارش مهر، فرماندار ارزوئیه در خصوص حادثه معدن صوغان گفت: «عصر چهارشنبه تونل معدن کروم صوغان دچار ریزش شد و بر اثر این حادثه 2نفر از کارگران این معدن دچار جراحت شدند که به بیمارستان منتقل شدند.
محمد برآوردی افزود: متأسفانه یکی از افراد آسیب دیده در این سانحه بهدلیل جراحت حاصل از ریزش معدن جان باخته است.
وی با تأکید بر پیگیری دلایل این حادثه گفت: علت ریزش این معدن هماکنون توسط کارشناسان درحال بررسی است و بهزودی اعلام میشود.
فرماندار ارزوئیه اضافه کرد: این معدن دارای ۳۵۰کارگر رسمی و پیمانی است و رعایت نکات ایمنی در معدن صوغان برای سلامت کارگران ضروری است.
معادن کرمان یکی از بیشترین فراوانی حوادث را به خود اختصاص داده است و یکی از دلخراشترین حوادث معادن کرمان پس از حادثه معدن بانیزوئیه و کشته شدن ۱۱نفر اواخر سال گذشته در معدن هجدک روی داد که 4معدنچی جان خود را از دست دادند و جسد 3نفر از آنها پس از 3ماه تلاش از عمق ۶۰۰متری زمین خارج شد.
خانوادهها همچنان در انتظار پرداخت دیه
در این حادثه دادستان راور اعلام کرد شرکت زغالسنگ کرمان مقصر بروز سانحه بوده است و در نهایت برای سرپرست وقت این شرکت قرار وثیقه 3میلیارد ریالی صادر شد.
این درحالی است که بسیاری از خانوادههای قربانیان حوادث گذشته معادن کرمان بهخصوص در معدن بانیزوئیه همچنان در انتظار پرداخت دیه و خسارات وارده هستند».
به گزارش مهر، فرماندار ارزوئیه در خصوص حادثه معدن صوغان گفت: «عصر چهارشنبه تونل معدن کروم صوغان دچار ریزش شد و بر اثر این حادثه 2نفر از کارگران این معدن دچار جراحت شدند که به بیمارستان منتقل شدند.
محمد برآوردی افزود: متأسفانه یکی از افراد آسیب دیده در این سانحه بهدلیل جراحت حاصل از ریزش معدن جان باخته است.
وی با تأکید بر پیگیری دلایل این حادثه گفت: علت ریزش این معدن هماکنون توسط کارشناسان درحال بررسی است و بهزودی اعلام میشود.
فرماندار ارزوئیه اضافه کرد: این معدن دارای ۳۵۰کارگر رسمی و پیمانی است و رعایت نکات ایمنی در معدن صوغان برای سلامت کارگران ضروری است.
معادن کرمان یکی از بیشترین فراوانی حوادث را به خود اختصاص داده است و یکی از دلخراشترین حوادث معادن کرمان پس از حادثه معدن بانیزوئیه و کشته شدن ۱۱نفر اواخر سال گذشته در معدن هجدک روی داد که 4معدنچی جان خود را از دست دادند و جسد 3نفر از آنها پس از 3ماه تلاش از عمق ۶۰۰متری زمین خارج شد.
خانوادهها همچنان در انتظار پرداخت دیه
در این حادثه دادستان راور اعلام کرد شرکت زغالسنگ کرمان مقصر بروز سانحه بوده است و در نهایت برای سرپرست وقت این شرکت قرار وثیقه 3میلیارد ریالی صادر شد.
این درحالی است که بسیاری از خانوادههای قربانیان حوادث گذشته معادن کرمان بهخصوص در معدن بانیزوئیه همچنان در انتظار پرداخت دیه و خسارات وارده هستند».