728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,اشغال بخشي از اشرف با زرهي

خانم مریم رجوی طی نامه‌های فوری به دبیرکل ملل ‌متحد وخانم هیلاری کلینتون خواستارخروج سریع ارتش عراق از اشرف شد

-

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی صبح امروز طی نامه‌های فوری به دبیرکل و مقامات ذیربط ملل‌متحد و هم‌چنین به خانم هیلاری کلینتون، وزیرخارجه آمریکا، رابرت گیتس وزیردفاع آمریکا، ژنرال متیس فرمانده سنتکام، جیمز جفری سفیر آمریکا در عراق، ژنرال لوید آستین فرمانده نیروهای آمریکا در عراق، اشغال قسمتهایی از شمال اشرف با ستونهای زرهی به دستور نوری مالکی را خواسته برنامه‌ریزی شده رژیم ولایت‌فقیه برای سرکوب اپوزیسیون خود در خاک عراق دانست و خواستار دخالت فوری آنها برای خارج شدن سریع نیروهای ارتش عراق از اشرف شد.

خانم رجوی در نامه خود خطاب به خانم کلینتون و دیگر مقامات آمریکا تأکید کرد: ورود نیروهای مسلح اشرف که یک منطقه خلع‌سلاح شده است، بر خلاف قوانین بین‌المللی است و مطمئناً شما شیوه‌های قذافی و از جمله اشغال نظامی کمپ پناهندگان را که هزار زن مسلمان در آن مستقر هستند، نمی‌پذیرید. از این‌رو مداخله فوری شما برای خارج شدن نیروهای اشغالگر نظامی از کمپ اشرف ضروری است.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در همین رابطه نامه‌هایی برای سناتور جان مک کین، سناتور لوین رئیس کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا، خانم ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا، اد ملکرت نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد و رئیس یونامی در عراق و خانم ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد فرستاد و خواستار مداخله سریع آنها برای خاتمه دادن به اشغال بخشهای شمالی اشرف توسط قوای زرهی نوری مالکی که نقض آشکار معاهدات بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون چهارم ژنو است، گردید.

به‌دنبال اعتراض مقاومت ایران به اشغال بخشهایی از شمال اشرف توسط زرهپوش‌های عراقی به دستور نوری مالکی، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک سخنگوی ارتش عراق این امر را رد کرد و گفت: این یک جابجایی نیروست و نه یک تحول جدید.

سرتیپ طارق عزاوی فرمانده عملیات ارتش عراق در استان دیالی در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت: «لشکر پنجم در دیالی جایگزین لشکر نهم که از اشرف حفاظت می‌کند شده است و ما حتی یک متر هم پیشروی نکرده‌ایم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/076c20a2-3210-4863-8874-8eaa45e334c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات