728 x 90

بحران صدور موشک رژیم به روسیه، شترسواری دولا دولا

بندر امیرآباد ایران
بندر امیرآباد ایران

خامنه‌ای دارد تلاش می‌کند «دولا دولا، شترسواری کند!»

او از یک‌سو موشک و پهپاد به روسیه صادر می‌کند تا سویا و امثال آن بگیرد! و از سوی دیگر برای غربی‌های معترض، قسم می‌خورد که صدور موشک به روسیه، یک خبر دروغ است!

ولی از سوی دیگر در دستگاه سیاسی آشفته‌اش، رسانه‌های باند اصلاحاتی‌ها از یک‌طرف و تلویزیون رژیم از طرف دیگر، این خبر را «یک در میان» تأیید و تکذیب می‌کنند آن‌هم در شرایطی که شرکت‌های اطلاعاتی ماهواره‌یی حتی تعداد تردد‌های کشتی‌های حامل موشکها و بنادر مبدأ و مقصد را هم با انتشار عکس کشتی و سایر اطلاعاتش افشا کرده‌اند.

وضعیتی که نشان‌دهنده عمق اتحاد استراتژیک رژیم با همسایه شمالیش است! اتحادی که نه جرأت علنی کردن آن را دارد نه توان تعدیل و تخفیف آن را!

چند خبر در این مورد، این وضعیت را بهتر نشان می‌دهد.

رویترز خبر داد درپی هشدار کشورهای غربی به رژیم ایران در مورد صدور موشک برای دخالت در جنگ اوکراین، حکومت ایران رؤسای ۴ سفارت اروپایی شامل انگلستان، فرانسه، آلمان و هلند را احضار کرد. رژیم ایران تحریم‌های جدید را محکوم کرد که شامل لغو قراردادهای دوجانبه خدمات هوایی توسط سه کشور اروپایی می‌شود.

سایت حکومتی دیده‌بان نوشت: شرکت فناوری اطلاعاتی «مکسار» با انتشار تصاویر ماهواره‌یی جدیدی اعلام کرد یک کشتی باری روسی به اسم «پورت اولیا» موشکهای بالستیک فتح ۳۶۰ را از بندر امیرآباد ایران به بندر آستراخان روسیه برده و در مسیر هم سیستم ردیابی خود را خاموش کرده است. بنا به همین گزارش، این کشتی روسی دست‌کم ۱۲ بار دیگر در همین مسیر دیده شده است.

 

در شرایطی که مقامات رسمی رژیم در تهران و در سازمان ملل مستمراً خبر ارسال سلاح به روسیه را تکذیب می‌کنند، تلویزیون رژیم، روز جمعه ۲۳شهریور صدور سلاح به روسیه را تأیید کرد و گفت:

تحریمی که اروپایی آمریکایی‌ها علیه ایران‌ایر رقم زدند آیا نامتوازن نیست؟ هست، اما چرا فروش تسلیحاتی نظام به روسیه در شرایط فعلی این قدر برای غربی‌ها واکنش‌برانگیزه، برای این‌که این اتفاق رگه‌های یک ائتلاف راهبردی بین یک قدرت منطقه‌یی و بین‌المللی در نظام تک‌قطبی دچار چالش شده رو به آنها نشان میده...

 

در اقدامی مشابه، سایت دیده‌بان ایران سخنان معاون وزیر خارجه روسیه را منتشر کرد که در واکنش به خبر صدور موشک رژیم به روسیه، خبر را تأیید کرد و گفت: همکاریهای فنی و نظامی بین تهران و مسکو هیچ منافاتی با قوانین بین‌المللی ندارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/263125f4-0fb0-4c45-ae55-bae8085b0731"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات