728 x 90

اعتراضات كارگري,

بلاتکلیفی کارگران شرکت چینی البرز

-

تجمع اعتراضی کارگران چینی البرز- آرشیو
تجمع اعتراضی کارگران چینی البرز- آرشیو
کارگران شرکت چینی البرز کماکان در بلاتکلیفی به‌سر برده و حداقل ۱۵ ماه حقوق معوقه خود را طلب دارند. یکی از کارگران این شرکت منحل شده ضمن بیان مطالب فوق، افزود: ”همه مشکلات ما لاینحل مانده، همه از وضعیت و شرایط اسفبار کارگران چینی البرز مطلع هستند، به همه ارگانها و مقامات مراجعه کردیم و نوشتیم و التماس کردیم، اعتراض کردیم، ولی“ دلسوز قشر کارگر یافت نمی‌شود ”وزیر صنایع هم به ما دروغ گفت و کاری نکرد“.
این کارگر یادآور شد که: ”محرابیان وزیرصنایع روز پنچشنبه ۸۹.۱۱.۱۸ به ‌مناسبتی به آبیک قزوین رفته و همزمان، بیش از ۵۰ نفر از کارگران چینی البرز، مقابل وزیر صنایع برای پیگیری مشکلاتی که داشتند بعضاً گریه کردند. اما وزیر صنایع در آن‌روز و بعد از آن روز تا‌کنون هیچ اقدامی برای کارگران نکرده است. هم اینک ما در وضعیت بسیار اسفناک معیشتی به‌سر میبریم“.
یادآوری می‌شود، شرکت چینی البرز با ۴۱۹ کارگر، که ۱۰۰ نفر آنان را زنان تشکیل می‌دادند تا قبل از انحلال در اسفند ماه ۱۳۸۸ با انواع ظروف چینی یکی از تولیدکنندگان قدیمی موفق قزوین بود که محصولات تولیدی آن به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان و... . صادر میگردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93e355a5-5eb9-4564-970d-b9b68c9f9c12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات