728 x 90

فراخوان خروش بهمن 89,

گزارشی از بازداشتیهای تظاهرات بزرگ ۲۵ بهمن

-

مأموران جنایتکار لباس شخصی و انتظامی  اقدام به دستگیری‌های وسیع میکنند _ آرشیو
مأموران جنایتکار لباس شخصی و انتظامی اقدام به دستگیری‌های وسیع میکنند _ آرشیو
در حالی که خبرگزاریهای حکومتی و هم‌چنین فرمانده نیروی انتظامی تهران خبر از بازداشت ۱۵۰ نفر داده است گزارشهای تازه‌یی از بازداشت ۱۵۰۰ تن از تظاهر‌کنندگان منتشر شده است. با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع دیروز، لیستی مرکب از ۱۵۰۰ نام از سوی مسئولان دادسرا خوانده و اعلام شده که تمامی بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند. بر اساس آن‌چه کمیته گزارشگران حقوق‌بشر نوشته است، بعد از چند ساعت از تجمعات روز ۲۵ (بهمن) لیست ۱۵۰۰ نفره‌ای از بازداشت‌شدگان از سوی مسئولان خوانده و بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند.
بنا‌به این گزارش، بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است.
این گزارش می‌افزاید، از صبح امروز که مأموران یگان ویژه، با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند.
هم‌چنین شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری ۱۴۸ انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هرگونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند.
پیش از این مسئولان حکومتی و خبرگزاریهای وابسته به دولت از بازداشت تنها ۱۵۰ تن و کشته و مجروح شدن چندین نفر در تهران خبر داده بودند.
گستردگی این بازداشتها در حالی است که هم‌چنان سران رژیم و خبرگزاریهای حکومتی سعی در القای اندک بودن تعداد معترضین در نا آرامی‌های دیروز در تهران و شهرستانها می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c1b55ba-ed6b-445b-968a-4642acfff384"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات