728 x 90

فراخوان خروش بهمن 89,

رزلهتینن خواهان تحریم تمام مقامهای ناقض حقوق‌بشر رژیم ایران شد

-

ایلیانا رزلهتینن
ایلیانا رزلهتینن
ایلیانا رزلهتینن، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان در واکنش به تحولات روز دوشنبه در ایران، خواهان تحریم تمام مقامهای ناقض حقوق‌بشر رژیم ایران از جمله علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد شد. وی طی بیانیه‌ای گفته است: ”ظلم و ستم رژیم به مردم ایران از زمان انتخابات مخدوش ژوئن ۲۰۰۹ و سرکوب اعتراضات آنان، افزایش یافته است“.
دولت ایران اتهام تقلب گسترده در انتخابات سال ۲۰۰۹ را رد می‌کند و می‌گوید که با معترضان برخورد قانونی کرده است.
ایلیانا رزلهتنین گفت: ”ایالات متحده در آن سال با حمایت نکردن کامل و قاطع از ایرانیانی که خواهان آزادی و دموکراسی بودند، مرتکب اشتباه شد. ما نمی‌توانیم دوباره این اشتباه را تکرار کنیم“.
به گفته او: ”آمریکا و کشورهای مسئول باید ممنوعیت سفر علیه برخی مقامهای ارشد رژیم (ایران) را گسترش داده تا شامل تمام آنهایی شود که در رژیم، مسئول سرکوب مردم هستند“.

آمریکا سال گذشته 8مقام ایرانی از جمله محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مصطفی محمد نجار وزیر کشور را به اتهام نقض حقوق اساسی مردم ایران تحریم کرد. این اقدام با انتقاد ایران مواجه شد که از طریق سفیر سوئیس در تهران رسماًًًًًً به ایالات متحده اعتراض کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3bd64a69-8abf-424f-9997-33ba5a46049e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات