728 x 90

افشاگري ويكي ليكس,انتقال اجباري اشرف,توطئه خانواده

تجمع حقوقدانان مستقل عراق خواستار پایان محاصره ظالمانه اشرف شد

-

تجمع حقوقدانان  مستقل عراقی
تجمع حقوقدانان مستقل عراقی
تجمع حقوقدانان مستقل عراق به نمایندگی از طرف ۱۲هزار حقوقدان عراقی طی بیانیه‌یی خواستار پایان محاصره ظالمانه اشرف و نظارت تیم مانیتورینگ یونامی و نیروهای آمریکایی در اشرف شدند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: تجمع حقوقدانان مستقل عراق برای دفاع از حقوق‌بشر در عراق، که در برگیرنده‌ ۱۲هزار وکیل و حقوقدان عراقی است، جنایتهای انجام شده توسط نوری المالکی که در رسانه‌ها افشا شده است را جنایت علیه بشریت تلقی می‌کند و معتقد است که این تنها گوشه‌ای از جنایتهایی است که در بیش از ۴سال و نیم گذشته توسط این نخست‌وزیری علیه مردم مظلوم عراق، انجام شده است و در این جنایتها، هزاران بی‌گناه کشته، آواره و زندانی و شکنجه شده است. یکی از نمونه‌های بارز و آشکار جنایتهای نوری مالکی، جنایت علیه ۳۴۰۰ساکن بی‌سلاح و بی‌دفاع اشرف، اپورسیون رژیم حاکم بر ایران می‌باشد. هم‌چنان‌که این تجمع و سایر حقوقدانان بین‌المللی و شخصیتهای دفاع از اشرف در نامه‌های مختلف به مسئولین قوه قضاییه عراق، بارها اعلان کرده بودند، تمامی پرونده‌سازیها علیه ساکنان اشرف که به دست وزارت اطلاعات رژیم ایران ساخته و پرداخته شده، از هیچ اعتبار حقوقی برخوردار نبوده و بایدکسانی که جنایات خود علیه بشریت را زیر این پرونده‌سازیها کتمان می‌کنند، محاکمه شوند.

تجمع حقوقدانان مستقل عراق در پایان بیانیه خود اعلام کردند برای عدم تکرار جنایت علیه ساکنان اشرف، موارد زیر را خواستار است:
۱ . نیروهای مسلح عراقی از داخل اشرف به ساختمانی در ورودی کمپ که ساکنان به همین منظور در سال ۲۰۰۹ به آنها هدیه کردند، منتقل شوند.

۲ . تیم مانیتورینگ یونامی و گروه مانیتورینگ نیروهای آمریکایی برای نظارت بر وضعیت و اشراف بر حقایق در اشرف مستقر شوند.

۳ . محاصره ظالمانه اشرف لغو شود و دسترسی آزادانه ساکنان به کلیه کالاها و خدمات ضروری به‌ویژه خدمات مبرم پزشکی، تامین شود.

۴ . به شکنجه روانی ساکنان اشرف از سوی مزدوران وزارت اطلاعات رژیم ایران که ۹ماه است با کمک تمام‌عیار نیروهای عراقی در ورودی اشرف ادامه دارد، پایان داده شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7dc3805-bb46-4ed1-a259-ce3e61d2fb42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات