728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,بحران اقتصادي رژيم,

پیامدهای توافق جدید نفتی ترکیه و عراق، بر روی صادرات نفت رژیم ایران

-

لوله های انتقال نفت عراق به ترکیه
لوله های انتقال نفت عراق به ترکیه
وزیر انرژی ترکیه و وزیر نفت عراق توافقی را در آنکارا امضا کردند. براساس این توافق، دو کشور حجم صادرات نفت از طریق خط لوله کرکوک به بندر جیهان در ترکیه را ابتدا به یک میلیون بشکه در روز می‌رسانند و در مرحله بعد به یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهند.
نفت خام عراق به‌دلیل نزدیکی جغرافیایی، ارزان‌تر از نفت خام ایران به بازارهای اروپایی می‌رسد. به همین دلیل کشورهای اروپایی تمایل دارند که نفت خود را از عراق تأمین کنند.
عراق اعلام کرده قصد دارد تا پنج سال آینده سقف تولید نفت خام خود را از دو میلیون بشکه در روز به هفت میلیون بشکه در روز برساند. به این ترتیب عراق بعد از روسیه و عربستان به سومین صادرکننده نفت جهان تبدیل می‌شود.
بیش از ۲۷شرکت اروپایی، آمریکایی در سال جاری متعهد شدند که ۵۰میلیارد دلار در زمینه اکتشاف، بهره‌برداری و تجدید ساختار صنایع نفت عراق سرمایه‌گذاری کنند. این تصمیم در شرایطی است که معاملات خود را با رژیم ایران متوقف کردند و هیچکدام حاضر به سرمایه‌گذاری در صنعت نفت این رژیم نیستند. به همین دلیل ترکیه هم در حال حاضر امضای توافقهای نفتی با عراق را بر معامله با رژیم ایران ترجیح می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5fdd996-9874-4795-8b55-554fe3897e85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات