728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

استقبال آمریکا از لغو فروش موشکهای اس300روسیه به رژیم ایران

-

دیمیتری مدودوف
دیمیتری مدودوف
دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور روسیه با امضای حکمی فروش موشکهایs-300 و دیگر تسلیحات را به رژیم ایران ممنوع کرد .
بر اساس این حکم فروش هر نوعی از تانک، جتهای جنگنده، هلی‌کوپتر، سیستمهای کشتی و موشک به رژیم ایران ممنوع می‌باشد… روسیه هم‌چنین هیچ تکنولوژی مرتبط با موشکهای بالستیکی که قادر به حمل تسلیحات اتمی‌باشد را به رژیم ایران ارسال نخواهد کرد.
کرملین طی بیانیه‌یی گفت ”دیمیتری مدودف حکمی را در مورد اقدامات مقتضی برای اعمال قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل امضا کرد“.

نیکولای ماکروف رئیس ستاد ارتش روسیه nikolai makarov گفت ”تصمیمی توسط رهبری روسیه در توقف فروش سلاح به رژیم ایران گرفته شده است و ما در حال اعمال آن هستیم“ … .
خبرگزاری فرانسه با مخابره این خبر افزود: ناظران این مساله را بعد از ماهها بررسی و گاها دادن بیانیه‌های ضد و نقیض از جانب روسیه مورد ستایش قرار دادند. الکساندر گولتس alexander golts یک تحلیلگر مستقل نظامی‌گفت ”این اولین موضع‌گیری رسمی و تأیید شده می‌باشد و دلیل اهمیت آن در این نهفته است“.
آمریکا اقدام رئیس‌جمهور روسیه در مورد ممنوع کردن فروش موشک به رژیم ایران را ستود و و ”قویا“ از آن استقبال نمود. مایک هامر (mike hammer)، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: ”کاخ سفید قویاً از امضاء دستور اجرایی مدودف رئیس‌جمهور روسیه که ممنوعیت تسلیحات پیشرفته به ایران، از جمله اس - 300 را امضاء کرده، استقبال نمود“. وی افزود: ”ما معتقدیم در پاسخگو قرار دادن تمام‌عیار رژیم ایران نسبت به التزاماتش، مدودف از خود رهبریت نشان داده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4679589f-d5a7-4fe0-8337-acac45a3c7ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات