728 x 90

انتخابات عراق,

ایاد علاوی: رژیم ایران تلاش می‌کند فرقه‌گرایی را در عراق تقویت کند

-

دکتر ایاد علاوی
دکتر ایاد علاوی
ایاد علاوی رئیس العراقیه گفت رژیم ایران تلاش می‌کند فرقه‌گرایی را در عراق تقویت کند، و این با مواضع العراقیه متفاوت است.
وی که با ”الشرق الاوسط“ مصاحبه می‌کرد گفت: اگر بخواهیم در رابطه با مواضع رژیم ایران قضاوت کنیم، آنها تلاش می‌کنند فرقه‌گرایی را در عراق تقویت نمایند و دلیل این امر تشکیل اتحاد ملی بعد از دیدار اعضاء دو لیست نوری مالکی و عمار حکیم از ایران است و فرقه‌گرایی برای عراق بلا و مصیبت است، هم‌چنین از سوی بسیاری از طرفها حتی خود دولت عراق اتهامات زیادی مبنی بر دخالت در امور عراق و مجهز کردن شبه‌نظامیان به رژیم ایران نسبت داده شده است مثل توقیف ۲۵۰ موشک در بصره که از ایران آمده بود، آمریکاییها هم اتهامات زیادی به رژیم ایران نسبت داده‌اند. همه این موضوعات این احساس را ایجاد می‌کند که مواضع رژیم ایران عکس مواضع العراقیه است که به سهیمه‌بندی و فرقه‌گرایی ایمان ندارد، بلکه به منافع ملی و دولتی متکی بر نهادهایی توانمند و قوی و دولتی صلح‌جو ایمان دارد.

رهبر العراقیه افزود: ”همه کشورهای همسایه عدم دخالتشان در انتخابات عراق را اعلام کردند بجز رژیم ایران که به‌رغم درخواست ما از سفیر رژیم ایران بیانیه‌ای در این زمینه صادر نکرد، بنابراین موضوع اعتراض به ایاد علاوی نیست بلکه اختلاف در مواضع ما و مواضع رژیم ایران است“.
وی چسبیدن نوری مالکی به منصب را عامل تأخیر در تشکیل دولت دانست و گفت: ”ما گفته‌ایم که مسبب تاخیر در تشکیل دولت“ لیست نوری مالکی است که بسیار وقت‌کشی کرده است است، ما طرفی هستیم که از سرکوب رنج می‌بریم و قدرت در دست ما نیست بلکه در دست ”نوری مالکی“ است، کسی که در انتخابات تقلب می‌کند و می‌تواند وقت‌کشی کند در قدرت است و نه خارج از آن.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2096100d-c713-4d19-85da-0b7222d18049"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات