728 x 90

بدحجابي - سركوب ,اعمال تحريمات عليه رژيم,اعتصاب زن

یک هفته باقیام - ۸۹۰۵۲۱

-

شراره های قیام
شراره های قیام
رژیم آخوندی در هفته گذشته در تنگنای بحرانهای داخلی و بین‌المللیش و با تنگ‌تر شدن حلقه تحریمهای جهانی، نه تنها از طرف کشورهای ترکیه و برزیل که مدعی شده بود متحدینش هستند، سیلی سیاسی دریافت کرد، بلکه از زندانیان سیاسی مقاوم نیز یک سیلی دیگر خورد و ناگزیر از عقب‌نشینی در برابر آنها شد. زندانیان قهرمان با تحمل ۱۷روز اعتصاب‌غذا و حمله و هجوم وحشیانه مزدوران رژیم، سرانجام خواسته خود را بر دژخیم تحمیل کردند و دژخیم را ناگزیر از آزادی یار زندانیشان کردند.

طی هفته گذشته خانواده‌ها و بستگان زندانیان سیاسی، با تحصن و روزه سیاسی خود، هم‌چنان پشت دیوار زندانها و مقابل بیدادگاههای رژیم را به صحنه رزم دیگری تبدیل کرده بودند.
و در این رزم مستمر یک قربانی نیز تقدیم کردند. وی آقایی ۴۵ساله بود که صبح روز سه‌شنبه ۱۹مرداد بر اثر فشارهای روحی دژخیمان ولی‌فقیه ارتجاع، هنگام انتظار خانواده‌ها برای خروج عزیزانشان در مقابل زندان اوین، سکته کرد و جان باخت. از هویت این فرد هنوز اطلاعی در دست نیست.

اما خانواده‌های زندانیان سیاسی در این رزم تنها نبودند:
مقاومت ایران برای نجات جان ۱۷زندانی سیاسی در بند ۳۵۰اوین فراخوان داد و از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر خواستار اقدام فوری برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی شد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت در اطلاعیه خود از جمله نوشت: ۱۷زندانی سیاسی در بند ۳۵۰اوین، از روز دوشنبه ۴مردادماه، در اعتراض به شرایط مرگبار این شکنجه‌گاه و انواع فشارها و انتقال مستمر زندانیان به سلولهای انفرادی، دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند. دژخیمان زندانیان سیاسی را تهدید کرده‌اند که اوین را کهریزک دوم خواهند کرد.
مقاومت ایران نسبت به خطراتی که جان زندانیان سیاسی را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهد و مجامع بین‌المللی و سازمانهای حقوق‌بشری به‌ویژه دبیرکل و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد و گزارشگران دستگیریهای خودسرانه و شکنجه در ملل‌متحد را به محکوم کردن این جنایتها فرا می‌خواند و خواستار اقدامی فوری برای رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی به‌ویژه زندانیان اعتصابی است.

به‌دنبال فراخوان مقاومت ایران، دو سازمان مدافع حقوق‌بشر، فدراسیون بین‌المللی حقوق‌بشر و سازمان جهانی ضدشکنجه، در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک خواستار آزادی هفده زندانی سیاسی شدند.

مردم بپاخاسته و جوانان قیام‌آفرین هم با زندانیان اعلام همبستگی کردند.
شنبه هفته گذشته مردم تهران با شعارهای شبانه مرگ بر اصل ولایت‌فقیه خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.
در همان شب تعدادی از جوانهای اشرف‌نشان در ساعت ۵/۹شب در میدان حر تهران طی یک تظاهرات برق‌آسا فریاد الله‌اکبر و شعار مرگ بر خامنه‌ای سر دادند. مردم حاضر در محل هم به همراهی با این جوانهای دلیر برخاستند و این تظاهرات به مدت چند دقیقه در ا طراف میدان حر و خیابان پاستور و دانشگاه جنگ و خیابان کارگر ادامه داشت.
هم‌چنین جوانان دلیر خیابان قزوین هم در یک حرکت مبارزه جویانه یک منبع زباله را به وسط خیابان آوردند و آن را به آتش کشیدند. بعد از پایان ماجرا، تازه مزدوران نیروی انتظامی سرآسیمه از راه رسیدند و با کمک مأموران شهرداری، اقدام به خاموش کردن آتش و جمع‌آوری سایر منابع زباله در این منطقه کردند.
بسیاری از تجمعهای اعتراضی دیگر هم نشان از آتش زیر خاکستر خشم مردم علیه رژیم می‌داد.

آتش زیر خاکستر
بنا‌به گزارشهایی که طی هفته گذشته به دست ما رسید، در خوزستان مردم دهدز از روز ۹مرداد سه روز با ایادی رژیم درگیر بودند. در این درگیری‌ها ۷تن کشته شدند.
در مشهدهم به‌دنبال حمله مسلحانه و قتل سه تن از طلافروشان، بازاریان خشمگین مشهد، دست به اعتصاب زدند.
خشم بازاریان متوجه نیروی سرکوبگر انتظامی است که این جنایت روبه‌روی کیوسک محل کار انتظامی صورت گرفته. بازاریان می‌گویند اگر نیروی انتظامی در این جنایت دست نداشت، هرگز این قتل جلو چشمش اتفاق نمی‌افتاد.
در زنجان هم تجمع اعتراضی خشمگینانه مردم مالباخته در یک مسجد کارگزارن رژیم را به وحشت انداخت و قول رسیدگی فوری به خواسته‌های مردم دادند.

در هفته گذشته هم‌چنین سایر کانونهای اعتراض اجتماعی در نقاط مختلف میهن فروزان بودند.
قزوین: تجمع کارگران ریسندگی فرنخ
قزوین: کارگران چینی البرز
کیلومتر ۵ جاده قدیم قروین –کرج: تجمع اعتراضی کارگران شرکت مواد شیمیایی ترومر
تهران: اعتصاب رانندگان مینی‌بوس آریاشهر-تجریش
ایذه: اعتراض بیش از ۳۰۰۰تن از فرهنگیان این شهر

در تهران هم عده‌یی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به یاد همکلاسیهای دربند خود از جمله کوهیار گودرزی و دیگر زندانیان، روزه سیاسی گرفتند و در مقابل ساختمان دانشکده علوم ریاضی معروف به ابوریحان در یک تجمع سیاسی افطار نمودند.

خبرهای دیگری هم از شراره‌های اعتراض مردمی داشتیم که مزدوران رژیم را به عقب‌نشینی وادار کرد. در نمایشگاه خدمات شهری در تهران، مردم به دستگیری یکی از زنان توسط مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی اعتراض کرده و وی را آزاد نمودند. این خانم قبل از دستگیریش با ماموران درگیر شده بود تا از بازدشت فرزندش جلوگیری کند. مقاومت زنان آزاده میهنمان در برابر قانونهای آخوندساخته، تحت نام مبارزه با بدحجابی، آینه به گل نشستن دستگاه سرکوب رژیم شده است:
آخوند احمد خاتمی، امام جمعه شماره موقت رژیم در تهران، در نمایش جمعه هفته قبل به عجز و درماندگی رژیم در برابر مقاومت زنان و دختران در برابر تحمیل حجاب اجباری اعتراف کرد و گفت: این پنجمین خطبه‌یی است که بنده می‌خوانم و مرثیه دردناک حجاب را سر می‌دهم. دلیل آن هم این است که متأسفانه روزبه‌روز شاهد خبرهای هنجارشکنانه در این رابطه هستیم.
آخوند جنایتکار حائری شیرازی، عضو خبرگان ارتجاع نیز با بیان دیگری به این عجز و درماندگی اذعان کرد و گفت: اگر یک مجرم را مجازات کنید، همه موها زیر چادر می‌رود.

انعکاس گامهای قیام مردم ایران را در کلمات بسیاری از مهره‌های رژیم با وضوح بیشتری می‌توان شنید:
آخوند مصباح یزدی، عضو خبرگان ارتجاع، طی سخنانی در جمع شماری از نیروهای بسیج و سپاه، گفت: امروز آن فتنه تمام شده، فردا نوبت فتنه دیگر و آزمایشی جدید در کلاس‌های بالاتر است. هنوز کسانی در سایتهایشان می‌نویسند که حکومت امام، حکومت دیکتاتوری بود و ما طرفدار پلورالیسم سیاسی هستیم. صریحا می‌گویند ما به‌جای جمهوری اسلامی، جمهوری ایرانی می‌خواهیم. هدف مخالفت با ولی‌فقیه است.
آخوند مصباح یزدی در اظهارات دیگری با اشاره به شقه درمان‌ناپذیر در درون رژیم، هشدار داد: باید مواظب باشیم که نفوذ‌هابی در نیروها اثر نکنند تا زاویه‌یی درون نظام باز نشود.
اما اظهارات یک سرکرده نیروهای رژیم شنیدنی‌تر است:
پاسدار ابراهیم جباری، سرکرده سپاه ۱۷ ضدعلی ابن ابی‌طالب، در میان جمعی از مزدوران بسیجی در شهر قم گفت: در شرایطی قرار داریم که دشمنان سه اولویت جنگ نرم، جنگ نیمه سخت و جنگ نظامی را به ترتیب برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران مدنظر دارند.

سرکرده سپاه ۱۷ پاسداران، ضعف و پوسیدگی نظام در برابر مردم بپاخاسته را به نمایش گذاشت و گفت: اگر خبرنگاران غفلت کرده و اندیشه‌های صحیح ا سلامی را به جامعه منتقل نکنند، خدای ناکرده مشکلاتی امنیتی گریبان جامعه را فرا خواهد گرفت که نمی‌توان آنها را جمع کرد.
پاسدار جباری از قیام سراسری مردم به‌عنوان یکی از این موارد نام برد.
طنین صدای قیام مردم ایران را در حرفه‌ای مهره‌های نظام شنیدید، این طنین در اقدامات زبونانه رژیم هم به‌وضوح به چشم می‌خورد.
از اعدام ۱۴زندانی طی هفته گذشته در شهرهای تهران، اهواز، اصفهان، بهبهان، دزفول و ازنا در لرستان به‌منظور ایجاد فضای رعب، تا اسید ریختن روی سنگ مزار کیانوش آسا شهید قیام، تا تشدید سانسور رسانه‌ها و فیلترینگ گسترده شبکه‌های اینترنتی و اعلام رسمی آن.
خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت رژیم گفت: براساس ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌یی، فیلترینگ یکپارچه برای تمامی شرکتهای اینترنتی تعریف شده است.
این کارگزار رژیم افزود: تعیین سایتهایی که مشمول این طرح قرار می‌گیرند، از سوی کمیته تعیین مصادیق خواهد بود و شرکت ارتباطات زیرساخت آن را اعمال می‌کند.
بله این کارزار بین مردم بپاخاسته و رژیم ضدبشری از شبکه‌های اینترنت تا درون زندانها و تا دیوارهای شهرها و در هر کوی و برزن گسترش یافته است و تا رسیدن به هدف، سر باز ایستادن ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec67851f-6a1b-4bce-b717-7c662498c73c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات