728 x 90

-

قطع ملاقات زندانیان سیاسی که در سلولهای انفرادی و اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند

-

زندان اوین
زندان اوین
به گزارش دریافتی، روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه تعداد زیادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین پس از یک هفته بی‌اطلاعی از وضعیت و شرایط عزیزانشان در سالن ملاقات و بیرون از آن تجمع کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت و شرایط عزیزانشان بودند.
زندانیان سیاسی چون سید ضیا نبوی، مجید دری، علی پرویز، کوهیار گودرزی، احمد کریمی، جعفر اقدامی، محمدرضا محمدی (فرزند یکی از اعدام شدگان دهه شصت که به ۱۱ سال زندان محکوم شده و مدت ۶ سال است بدون حتی یک روز مرخصی در بند ۳۵۰ زندانی است)، علی ملیحی، پویا ابراهیمی امروز ممنوع ملاقات بودند. پاسداران سالن ملاقات برای تحت فشار روحی قرار دادن خانواده‌ها زندانیان سیاسی ابتدا برگه ملاقات را از خانواده‌ها می‌گرفتند آنها را امیدوار می‌کردند و بعد از چند ساعت انتظار به آنها اعلام می‌کردند که ممنوع ملاقات هستند حتی خانواده‌هایی هم‌چون علی ملیحی و جعفر اقدامی تا سالن ملاقات کابینی آمدند و بعد به آنها اعلام کردند که ممنوع ملاقات هستند و خانواده‌هایشان را از سالن خارج کردند. تلفنهای زندانیان سیاسی بند ۳۵۰هم‌چنان قطع است و قرار شده که زندانیان مالی را از زندانیان سیاسی جدا کنند تا اخبار بند زندانیان سیاسی به خارج از زندان منتقل نشود.

تعدادی از خانواده‌ها نیز به نمایندگی از سایر خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به دادستانی رفته بودند و تمامی اعتراضات خانواده‌ها از جمله قطع تماس تلفنی اجازه ملاقات حضوری تنها یک نفر از اعضا خانواده و شرایط غیرانسانی بند را با عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران مطرح کردند که در انتها او اعلام کرد: همۀ گفته‌ها دروغ است و واقعیت نداره وضعیت و شرایط بند ۳۵۰ کاملاً مساعد است و خانواده‌ها را تهدید کرده بود در صورت اعتراض تمامی اعتصاب کننده‌ها را به زندان گوهردشت کرج منتقل خواهند کرد.

زندانیان سیاسی که اعتصاب‌غذا کردند به سلول‌های انفردای بند ۲۴۰ اوین منتقل شده‌اند. انتقال این زندانیان به سلول‌های انفردای با نقشه قبلی بزرگ‌نیا رئیس بند ۳۵۰ صورت گرفته که در همان روز تعدادی از نیروهای گارد زندان که از پاسداران بند سپاه و بند ۲۰۹ بودند در جلوی بند ۳۵۰ صف کشیده بودند تا در صورت گسترده شدن اعتراضات زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندانیان سیاسی را به بند سپاه و یا بند ۲۰۹ منتقل کنند.
مصطفی بزرگ‌نیا رئیس بند ۳۵۰ دائم زندانیان را مورد تهدید و توهین قرار می‌داد زندانیان سیاسی به‌نحوه برخورد بزرگ‌نیا اعتراض کردند. و پس از مدتی اسامی این افراد خوانده شد عده‌یی از زندانیان از جمله مجید دری به‌صورت داوطلبانه به جمع اعتراض کننده‌ها پیوستند و راهی سلول‌های انفردای ۲۴۰ شدند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی اعلام کردند در صورت عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان که احقاق حقوق اولیه عزیزانشان مانند باز گرداند زندانیان سیاسی از سلولهای انفرادی به بند عمومی، برفراری تماسهای تلفنی و سایر موارد فردا و یا پس فردا در مقابل مجلس تحصن خواهند کرد.

سرکوب زندانیان سیاسی با طرح قبلی بازجویان وزارت اطلاعات و با هماهنگی عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران صورت می‌گیرد و توسط صداقت نژاد رئیس زندان اوین، اطلاعات زندان اوین و مصطفی بزرگ‌نیا رئیس بند ۳۵۰ که زندانیان به او نام جلاد بند ۳۵۰ زندان اوین لقب داده‌اند به اجرا در می‌آید.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به توصیه بازجویان وزارت اطلاعات دستور محدودیتهای غیرانسانی را علیه زندانیان سیاسی به اجرا در می‌آورد. محدودیتهای مانند قطع ارتباط زندانیان سیاسی با خانواده هایشان، داشتن ملاقاتهای حضوری منوط به دستور وی شده است و فرزندان، برادران، خواهران زندانیان محروم از ملاقات حضوری هستند. همسر، مادرو پدر همزمان حق ملاقات حضوری را ندارند. دستور انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی، بازرسی بدنی تحقیرآمیز از پدران و مادران و همسران زندانیان سیاسی و موارد متعدد اعمال غیرانسانی می‌باشد. ازاعمال جنایتکارانه و ضدبشری این فرد تقاضای صدور احکام اعدام برای زندانیان سیاسی است. عباس جعفری دولت آبادی مجری دستورات ولی‌فقیه علی خامنه‌ای برای سرکوب زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f74276b1-ee1a-4300-95f2-f085d64be9ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات