728 x 90

صدور تروريزم رژيم در جهان ,

جمهوری آذربایجان موشکهای ضدهوایی از روسیه خریداری کرده است

-

موشک اس-300
موشک اس-300
مقامهای صنایع تسلیحاتی روسیه روز پنجشنبه خبر دادند: جمهوری آذربایجان با صرف ۳۰۰میلیون دلار، سیستم موشکی ضدهوایی از روسیه خریداری کرده‌اند. این بزرگترین خرید تسلیحاتی از جانب یک کشور سابق اتحاد جماهیر شوروی از مسکو می‌باشد.

روزنامه ودوموستی vedomosti روسیه به‌نقل از این منابع نوشت: باکو سال گذشته برای خرید دو سیستم موشکی ضدهوایی از نوع اس۳۰۰ قراردادی با شرکت دولتی صادرکننده تسلیحات روسیه امضا کرده است. اگر‌چه جمهوری آذربایجان به‌خاطر تنش با ارمنستان بر سر ناگورنا قره‌باغ، هزینه دفاعی خود را تقریباً دو برابر کرده است، اما ناظران بر این باورند که خرید این موشکها نمی‌تواند در رابطه با تهدید این کشور باشد.

مقامهای نظامی روسیه می‌گویند: سیستم موشکی اس۳۰۰ در صورت درگیری جدیدی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر ناگورنا قره‌باغ قابل استفاده نیست، چرا که ارمنستان دارای هواپیماهای تهاجمی و موشکهای بالستیکی نیست که برای مقابله با آن بتوان از سیستم اس۳۰۰ استفاده کرد.

یک مقام نظامی روسیه گفت: خرید سیستم موشکی اس۳۰۰ از جانب جمهوری آذربایجان، احتمالاً در رابطه با تامین امنیت این کشور در صورت ایجاد درگیری با رژیم ایران می‌باشد.

جالب است که رژیم ایران نیز مدتهاست دنبال خرید موشکهای اس۳۰۰ است و صدها میلیون دلار نیز بابت آن به روسیه پرداخت کرده است، اما روسیه حاضر به تحویل آن به رژیم نیست.

ماه گذشته بعد از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹شورای امنیت، روسیه اعلام کرد: فروش سیستم موشکی اس۳۰۰ به رژیم ایران را متوقف کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aeec1e15-8b85-4b72-8faa-14a0f8c7fd01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات