728 x 90

قيام سراسرى,

باراک اوباما: شجاعت بسیاری از ایرانیان در مقابل سرکوب شدید، الهامبخش است

-

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خواهان حمایت از ”آزادی“ برای ایرانیان شد و جهان را ترغیب نمود تا از مردم ایران در نبردشان برای ”آزادی“ حمایت کنند.
در مراسم مهمانی توسط نشنال اندومنت فور دموکراسی (National Endowment for Democracy) که برای ارج گذاشتن به سلسله تظاهرات سال گذشته در ایران برگزار شد، سامانتا پاور (Samantha Power)، مشاور اوباما که روی حقوق‌بشر متمرکز است، طی بیانیه‌یی از باراک اوباما گفت: ”این مسئولیت تمام مردم آزاد و کشورهای آزاد است که روشن سازند که ما در طرف آنهایی هستیم که به‌دنبال آزادی، عدالت و وقار هستند، به همان میزانی که امید و تاریخ مبین این موضوع می‌باشد“ ؛ ”شجاعت مردم ایران نمونه‌یی برای ما است و ما را به چالش می‌کشد تا به اقدامات خود در سمت دادن تاریخ بسوی عدالت ادامه دهیم“ .

در بیانیه اوباما هم‌چنین آمده است: به‌دنبال ”روزی است که مردم ایران قادر باشند که به‌طور آزادانه صحبت کنند، گردهمایی بدون ترس و اظهار دیدگاهایشان بدون مواجه شدن با مجازات را داشته باشند، روزی که رژیم ایران به‌جای ترس از آرزوهای مردم خودش، آنها را نمایندگی کرده و آنرا را پرورش دهد“ . …
اوباما گفت، انتخابات سال گذشته ”یادآور این است که چطور رژیم ایران به‌طور بی‌رحمانه مخالفین را سرکوب کرد و بیگناهان را به قتل رساند، از جمله یک زن جوان که در خیابان جان سپرد“ .
خبرگزاری فرانسه با مخابره این خبر افزود: اوباما به ندا آقا سلطان 26ساله اشاره می‌کند، که روی زمین در خون خود غلطید و این تصویر توسط یک تلفن موبایل ضبط گردید و در سراسر جهان مشاهده شد، و بدین صورت او سمبل قیام علیه رژیم مذهبی شد.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ”شجاعت بسیاری از ایرانیان در مقابل سرکوب شدید الهامبخش است“ . ؛ ”این ما را به یاد جنبش‌های دموکراتیکی می‌اندازد که طی سالیان، آزادی و احترام بیشتری را برای حقوق جهانی در هر منطقه از جهان به ارمغان آوردند“ .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02e7d903-86f5-40e7-b7fa-fd161a74c124"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات