728 x 90

-

مبادله رایس و کاکاوند و حمله به سفارت رژیم در پاریس

-

وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه
سایت وزارت‌خارجه فرانسه ـ از سخنگوی وزارت‌خارجه سؤال شده که همتای ایرانی شما اظهار داشت که الان زمان برای پیدا کردن راه‌حل برای ریس (دختر معلم فرانسوی که در ایران تحت نظر است)، می‌باشد.
کاکاوند، مهندس ایرانی که تحت بازداشت خانگی در پاریس بود چند روز پیش به ایران فرستاده شد، قاتل شاپور بختیار باید فرانسه را ترک کند، آیا شما هیچ‌گونه تماس یا مذاکرهای با ایرانیها برای انجام معاملهای نداشتید؟

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه: برنارد کوشنر، بسیار به سرنوشت ریس توجه دارد. او به‌طور منظم تلفنی با او صحبت می‌کند. سفیر ما در تهران نیز آن را دنبال می‌کند. ما یادآوری می‌کنیم که ریس بیگناه است. بقیه‌اش یک دعوی قضایی است، که ما از آن بی‌اطلاع هستیم. سخنگوی ایرانی گفته که انتظار می‌رود تصمیم‌گیری سریعی از طرف قوه‌قضائیه ایران صورت گیرد، چه خوب که این خواسته ما هم هست.

هم‌چنین سؤال شده که بعضی از دگراندیشان ایران در جریان تظاهرات در پاریس به سفارت ایران خسارتهایی رساندند، آیا شما از اینکه اقدامات تلافی جویانهای برای سفارت فرانسه در تهران به‌عمل آید ترس ندارید

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه: نقضی که در این آخر هفته در تجمع رخ داد تاسف‌انگیز است. نیروهای پلیس نزدیک به ۱۵۰ نفر را دستگیر کردند. ما از ایمنی ماموریتهای دیپلوماتیک در پاریس اطمینان حاصل خواهیم کردیم، تا بر اساس تعهدات دولت فرانسه منطبق با کنوانسیون وین عمل شود، مقامات فرانسوی بسیار مراقب خواهند بود، و تمام اقدامات امنیتی لازم را برای اطمینان از آن به کار خواهند گرفت. در حال حاضر این پیام را به سفارت ایران در پاریس در ارتباطی که بر قرار کردیم اعلان نمودیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a61bccd4-3038-474b-8da9-f20104cdf3a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات