728 x 90

حمله به بند 350 اوين,

کوچک نمایی و کتمان ابعاد حمله جنایت‌بار به زندان اوین در رسانه‌های حکومتی

-

اوین
اوین
در روزنامه‌های حکومتی روز دوشنبه اول اردیبهشت برخلاف روزهای قبل که به شکل سر بسته به نامه علی مطهری اشاره شده بود، رژیم ناگزیر به انعکاس خبر سرکوب وحشیانهٴ زندانیان سیاسی بند 350 اوین تن داده است، البته سانسور شدید در عدم انعکاس صحبت خانواده زندانیان و خود زندانیان و تلاش هم آهنگ برای کتمان ابعاد این عمل جنایت‌بار و کوچک‌نمایی آن چشمگیر است.

شرق: توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس: فیلم رخداد بند 350 اوین بازبینی شد

قانون: پورمحمدی: یکی، دو نفر از زندانیان دچار جراحات مختصری شدند

ایران: ورود مجلس به اعتراض خانواده شماری از زندانیان اوین

جمهوری اسلامی: وزیر دادگستری: درگیری در بند 350 اوین جزیی بوده است

آرمان: پورمحمدی: یک یا دو زندانی دچار جراحات مختصر شدند / تردیدهای پنجشنبه بند 350 اوین / رئیس سازمان زندانها به مجلس توضیح داد

جمهوری اسلامی: وزیر دادگستری گفت: در دو اتاق مقاومتی صورت گرفت، البته درگیری شدید نبود، بلکه یک مختصری کوفتگی و جراحت برای یکی دو نفر از زندانیان رخ داد که با درمان سرپایی بهبود پیدا کردند.

به‌رغم تلاش هماهنگ روزنامه‌های حکومتی، برای در بردن نظام از این جنایت، تناقض‌گویی سردژخیمان گوشه‌هایی ولو ناچیز از حققیت را برملا می‌کرد:
اعتماد: «یکی دو نفر از زندانیان در بازرسی از اوین دچار جراحت شده‌اند». این واکنش مصطفی پورمحمدی به سؤال خبرنگارانی بود که پیش‌تر از غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها شنیده بودند که هیچ‌کسی در جریان درگیریهای بند 350 بازداشتگاه اوین مجروح نشده است

روزنامه‌های حکومتی وابسته به هر دو باند حاکم در خلال انعکاس تناقض‌گویی مهره‌های اصلی سرکوب در رژیم جهل و جنایت، به‌وضوح و به ناگزیر به مقاومت دلیرانهٴ زندانیان سیاسی اذعان کرده‌اند.

مردم‌سالاری: نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

گفت: آقای اسماعیلی در گزارش خود اظهار کرد که... در بازرسی روز پنجشنبه زندانیان دو اتاق حاضر به خروج از اتاقهای خود نشدند. وی با منافق و عضو فتنه خواندن زندانیانی که حاضر به تخلیه اتاقهای خود نشدند گفت: این زندانیان شروع به مقاومت و ناسزا گویی علیه تیم بررسی کردند.

نقوی‌حسینی با بیان این‌که به گفته اسماعیلی در جریان خارج کردن زندانیان از اتاق‌هایشان هیچ‌کس از سوی بررسی کنندگان مورد ضرب و جرح قرار نگرفته و مجروح نشده است، گفت: به تعدادی از خانواده‌های افراد مذکور که به زندان مراجعه کرده بودند، اجازه ملاقات با زندانیان به‌صورت حضوری و بدون مانع داده شد

پور محمدی گفت: خانواده زندانیان درخواست ملاقات سریع کردند ولی باید بگوییم که اتفاقی نیفتاده است که ملاقات سریع بخواهند

ابتکار: اسماعیلی گفت که این افراد که اغلب از جریان فتنه و نفاق بودند حاضر به تخلیه اتاقهای خود نشدند و شروع به مقاومت و ناسزا گویی علیه تیم بررسی کردند. تیم بررسی که افرادی غیر از کارکنان فعلی زندان بودند، این افراد را از اتاق‌ها بیرون کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5fa8efdc-0072-4b2d-a319-1b9c7471e723"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات