728 x 90

-

اقدام فوری: فراخوان سازمان عفو بین‌الملل برای جلوگیری از اعدام جعفر کاظمی

-

عفو بین الملل خواستار لغو حکم  اعدام جعفر کاظمی شد
عفو بین الملل خواستار لغو حکم اعدام جعفر کاظمی شد
اقدام اضطراری
خطر قریب‌الوقوع اعدام در ایران

یک ایرانی به نام جعفر کاظمی در معرض خطر قریب الوقوتع اعدام به اتهام شرکت در تظاهرات ضددولتی و ارتباط با گروه اپوزیسیون سازمان مجاهدین خلق ایران قرار دارد. وی در هر زمانی ممکن است اعدام شود.
جعفر کاظمی ۴۷ساله در روز ۱۸ یا ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۹ در پی اعتراضات مردمی ضددولتی که در ۱۸سپتامبر برگزار کردید دستگیر و به زندان اوین منتقل گردید. وی متهم به شرکت در اعتراضات، که صدها هزارتن در آن شرکت کرده‌اند، شده ولی متهم به ارتکاب هیچ عمل خشونت باری نگردیده است.

وی به جرم ”دشمنی با خدا“ محکوم به مرگ شده است و هم‌چنین گمان می‌رود به ”تبلیغ علیه نظام“ محکوم شده باشد. وی به همراه حداقل یک تن دیگر به نام محمدعلی حاج آقایی، که گمان می‌رود مواجه با اتهامات مشابهی ست محاکمه گردیده است ولی عفو بین‌الملل اطلاعی در مورد اینکه آیا وی نیز به مرگ محکوم شده باشد ندارد.

جعفر کاظمی بنابر گزارشها طی ماه‌ها توسط نیروهای امنیتی بازجویی شده و برای اقرارهای تلویزیونی تحت فشار قرار گرفته که وی امتناع کرده است. در ۲۶ آوریل ۲۰۱۰ به وی اطلاع داده شد که حکم مرگ وی توسط دادگاه فرجام تایید شده است.
وکیل وی، که دسترسی محدودی به موکل خود داشته است درخواست کرده است که دفتر رئیس قوه قضاییه تجدیدنظر به‌عمل بیاورد. هم اکنون اعدام در هر زمانی قابل اجراست مگر اینکه این درخواست پذیرفته شود.

جعفر کاظمی قبلا به‌خاطر عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران در سالهای ۱۹۸۰ یا ۱۹۹۰ زندانی بوده است. یکی از پسران وی عضو سازمان مجاهدین خلق و در کمپ اشرف زندگی می‌کند که محل اقامت اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق است.

نفرات دیگر که در ارتباط با اعتراضات پس از انتخابات در معرض حکم اعدام هستند، عبارتند از: امیر رضا عارفی، محمد امین ولیان، مطهره (سیمین) بهرامی، همسر وی محسن دانشپور مقدم، پسر آنها احمد دانشپور و دو دوست هادی قائمی و ریحانه حاج ابراهیمی، یک خانم، و عبدالرضا قنبری.

در ادامه اطلاعیه پس از ذکر آدرس‌هایی که این نامه باید به آنها ارسال شود توضیحاتی در مورد سیر وقایع از سال گذشته تا اکنون داده شده است و می‌نویسد از زمان شروع تظاهرات ژوئن ۲۰۰۹ تاکنون ۵۰۰۰ نفر از جمله تنها ۱۰۰۰ تن در تظاهرات روز عاشورا دستگیر شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b94534e4-3e12-4785-8b9c-f9f5169cab14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات