728 x 90

اتمي رژيم ,

قرارداد سری رژیم آخوندی با زیمبابوه بر سر استخراج معادن اورانیوم، فاش شد

-

پاسدار احمدی نژاد - رابرت موگابه
پاسدار احمدی نژاد - رابرت موگابه
رسانه‌های انگلستان فاش ساختند رژیم ایران یک توافق سری با زیمبابوه برای استخراج معادن اورانیوم این کشور بسته است، اقدامی که نگرانی غرب را در مورد تقویت برنامه هسته‌یی رژیم ایران افزایش خواهد داد.
دیلی تلگراف با عنوان ”رژیم ایران قرارداد سری اتمی معدنی با رژیم موگابه در زیمباوه می‌بندد“ نوشت: این توافق ماه گذشته طی دیدار یک دستیار نزدیک رابرت موگابه رئیس‌جمهور زیمباوه از تهران بسته شده است. … در ازای دریافت نفت که زیمباوه به‌شدت به آن نیاز دارد، تا اقتصاد لرزان خود را سرپا نگهدارد، به رژیم ایران وعده داده است تا به ذخایر بالقوه عظیم سنگ اورانیوم این کشور دسترسی داشته باشد.

به نوشته دیلی تلگراف یک مقام دولت زیمباوه گفت رژیم ایران ماه گذشته حقوق اختصاصی اورانیوم را در دیدار دیدموس موستاسا (Didymus Mutasa) وزیر امور ریاست جمهوری از تهران به‌دست آورده است. این مقام دولتی افزود توافق رسمی برای این معامله ‌دور از چشم رسانه‌ها انجام شده است.

دیلی تلگراف افزود فاش شدن این خبر زمانی بود که احمدی‌نژاد هفته گذشته از زیمباوه دیدار کرد تا حمایت خود از موگابه نشان بدهد. در یک ضیافت شام رابرت موگابه گفت هم زیمباوه و هم ایران توسط غرب هدف قرارگرفته‌اند، زیرا که آنها می‌خواهند معادنشان دست خودشان باشد.
به نوشته دیلی تلگراف این معامله اورانیوم، نگرانیها را در غرب، به‌خاطر تقویت برنامه اتمی رژیم ایران افزایش می‌دهد. آژانسهای اطلاعاتی بر این باورند که رژیم ایران قصد دارد در آینده نزدیک تسلیحات اتمی بسازد…

یک مقام ارشد در سفارت رژیم ایران در حراره تأیید کرد که بعد از سالها مذاکره، حق استخراج اورانیوم در زیمباوه به ایران داده شده است. … یک مقام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت اگر زیمباوه و رژیم ایران قرار باشد توافقی امضا کنند، آژانس علاقمند است، در جریان جزئیات این توافق قرار بگیرد.

به نوشته دیلی تلگراف هرگونه تأمین اورانیوم با رژیم ایران محتمل است که زیمباوه را در شمار ناقضین تحریمهای فعلی سازمان ملل ‌متحد علیه این رژیم قرار بدهد. کمیته تحریمهای سازمان ملل ‌متحد که قطعنامه 1737 را کنترل می‌کند گفته است اگر موضوع اورانیوم از زیمباوه مطرح شود این کمیته آن را مورد تحقیق قرار خواهد داد.

دیوید آلبرایت مؤسس بانک فکری واشنگتن برای علوم و امنیت بین‌المللی گفت رژیم ایران مطمئناً به‌دنبال راههایی برای دسترسی به اورانیوم می‌باشد؛ اما اگر دست به واردات این قبیل مواد اتمی اتمی بزند ریسک عواقب بالایی را به‌جان خریده ‌است. وی افزود قطعاً اینکار رژیم ایران؛ روسیه و چین را به خشم خواهد آورد زیرا که می‌بینند این رژیم با این وسیله از تحریمها طفره می‌رود.

دیوید آلبرایت افزود خشم بسیار زیادی در مورد مخفیکاری رژیم ایران وجود دارد و اگر آنها به‌طور مخفی هم درصدد کسب اورانیوم باشند جای این سؤال هست که آیا رژیم ایران یک برنامه موازی اتمی علاوه بر آنچه که علنی کرده را دنبال نمی‌کند؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53d6b994-2fb2-4e53-b4b8-fac0ec633aac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات